Dr Nail skrev 2021-11-01 14:31:46 följande:
Vem har sagt att FHM anordnar musiktävlingar? Jag säger ju bara att de tillät den, med full publik dessutom. De hade kunnat stoppa den, men icke.
FHM är ingen enhet som utför det arbete du säger, de har inget operativa arbetsuppgifter för det du påstår.
pyssel skrev 2021-11-01 14:48:59 följande:
... å en pinne till. Vad generös du är mot oss som är lite mindre intresserade av politiska agendor i frågan. Ena inlägget efter det andra där du bjussar på mer av din faktaresistens och okunnighet. Hur skulle det vara om du "inser faktan där", från kommissionen, men "du tänkte aldrig på detta"?
Har du någon utbildning på åtminstone grundnivå där någon försökt ge dig något grundläggande om vetenskap? Jag menar, inte ens Pads lyckas ju försiktigt lotsa dig rätt nu när du spårar ur i något som igen liknar sanitär olägenhet (jo jag vet, hans egna utsagor och fjäderskrud står ju samtidigt på spel, men han försöker hjälpa dig lite diskret i alla fall.)
Jag är ledsen, har ingen aning vad du vill sakligt med detta inlägget om nått om COVID-19.
Du du glömde av att skriva det igen.
AndreaBD skrev 2021-11-01 17:00:22 följande:
Enligt FHM så HAR man smittspårat så långt man har hunnit med. Sedan blev det för många och man kunde inte längre göra det. Och det har vi diskuterat tidigare.
Samma med apparna, vi har diskuterat det så mycket då att jag inte inser varför jag ska ta fram belägg ännu en gång. Man kan tycka olika om det. Både Sverige och Tyskland kom fram till att nyttan inte var särskilt stort.
Detta är ältat i hur många ggr som helst innan i tråden och varför man byte strategi, och nu låtsas de om tt de glömt av allt detta och börjar om från början och noll igen.
Finner såna beteende väldigt udda, för det berättar de vägrar ta in fakta som strider emot deras agenda.(Vilken nu den agendan är, för vi får aldrig reda på det av någon väldigt konstig anledning.)
FuckGoggleAskMe skrev 2021-11-01 19:40:46 följande:
Jag och ett antal andra har redan skrivit vad vi anser om de testrekommendationer som gäller fr.o.m 1 november. Till skillnad från dig ser jag ingen anledning att upprepa mig beträffande detta.
Du verkar ha missat det, men just nu rör sig diskussionen mest om vad resultaten i Kommissionens delrapport säger.
Där står det att varianten från Österrike och Italien var den dominerande i början av pandemin. Samt att Sverige inte var bra på att bekämpa de fallen.
Du verkar ha en annorlunda uppfattning, baserat på tidigare diskussioner i denna tråd, utan vetenskaplig förankring. Du verkar tro att det som fastställdes här i tråden av dig och dina polare väger tyngre än Kommissionens analyser. Du tror dig alltså veta bättre än Kommissionen eftersom du motsäger den. Hybris!
Fakta och saklighet hittar du i Kommissionens rapport, men du vägrar att ta det till dig. Det du säger är inte fakta och saklighet.
Vi väntar fortfarande på den kritiken, som du inte vill sätta ord till.
Och speciellt efter Padirac berättat för dig vad FHM´s uppdrag är, och informationen om 1NOv.
Den avfärdades som "wiki-skräp", fast det var ifrån FHM, det berättar du inte vill veta av vad FHM säger eller deras uppdrag.
Och som vaccinerad behöver du inte längre särskilda åtgärder, och nu gäller den medicinska nyttan istället.
Och det är nu det komemr på rulle där man drar upp fullvaccinerade som inte klarar av att bilda antikroppar, vad nu det ska berätta att än att de inte klarar av att bilda antikroppar.
Övriga belastar inte sjukvården i många procent, och de få ovaccinerade står för en majoritet av att belasta vården.
Jo, jag vet vilken hand vi blev tilldelad oss, varför man ska låtsas om att så inte var fallet nu, det tyder på en agenda.