Padirac skrev 2020-11-29 14:03:18 följande:
Jag är bara en och inte kunglig, så du behöver inte Nia mig. Avser du fler personer än mig så får du speca vad du riktar mot mig.
Sak och person kan vara bra att skilja på, att hoppa på sak är en sak, att hoppa på person är en annan sak.
Hur kan du få min protest mot påhopp mot person till att handla om att kanske vara emot offentlighetsprincipen? Är det detta som är kännetecknande för att göra en halmgubbe?
Om du inte överlever mer än några dagar i en totalitär stat med de som protesterar mot påhopp på enskilda personer som grannar vet jag inte om det är tur för dig eller mig att vi inte är grannar.... här är någonting märkligt invävt i de premisser du har för ditt påstående...
Jag uppfattar ditt inlägg som att det tar avstamp i att du ifrågasätter rätten att protestera mot personliga påhopp till att sluta i att de som protesterar mot detta skulle bli din undergång i en totalitär stat..
För enkelhetens skull drar jag ibland det enögda klustret över en kam när ni är så samstämmiga i att motverka en debatt on topic. Jag har inte tjänstefolk som jag niar, det stämmer. Att jag inte har det, alltså. Men kungen niar säkert sina undersåtar, det är bortom mina lantliga kretsar för att jag ska kunna vara helt säker på alla kretsar det talas ovanifrån och ned. På min mors sida försvann det med mina morföräldrar, tjänstefolket generationen före. Jag får göra er besvikna då, att jag är alldeles för röd för att ens ha någon som städar åt mig.
Anklagas man för högerextremism eller lite mer light, populism, av ett litet gäng här när man andas något om myndigheters prestationer, ja då kan man ställa ett stort frågetecken vid hur det skulle vara att öppet kritisera en totalitär stat med de samma grannarna med sina fantasifulla tolkningar. Så hur du får det till en protest mot att stå upp mot personliga påhopp, vilket jag noterar att du inte gjort, utan snarare tagit sida och raljerat ihop med folk det sedan plötsligt är så synd om.