Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Som innan pandemin ?
Hur ska du tycka annat när du inte är saklig längre?
Barn är inte drivande på smittan, utan det är andra grupper.
Hur svårt är det att greppa?
Och inget ens jag tycker, utan det är faktan som man samlar in ifrån de som fått COVID-19
Den är inrapporterad av via sjukvården och patient.
Det verkar vara viktigt för dig att vända denna tabell i vem som är mest drivande och minst.
Vad är det som överraskar?
Undrar då COVID-19 har följt de erfarenheterna man har med tidigare pandemier och väntande inslag.
Vilken tolkning, det är ju patienten själv som ger uppgifterna, och där berättar dessa att det är inte barn som är smittdrivande i samhället.
Jag får nu känslan av att du inte förstår vad du pratar om ens, det mest komiska att det i denna formen bara ser ut som en åsikt som du inte kan styrka sakligt.
Faktum kvarstår, barn är inte drivande, andra grupper är verkligen det.
Att du inte står upp bakom dina påståenden är förminskande för oss alla, och ingen förstår varför det är så viktigt att lyfta upp barn över det som verkligen är drivande.
Vad det beror vet jag inte, men någon säger jag skiter i forskarna, det är samma sekund du vandrar in på ett område där fakta inte ska få vara tillåtet.
Sen finns det mer aspekter, då länder har olika förutsättningar och vilka som driver mest kan skilja sig där, här har vi vår...
Och den bryr du dig inte om sade du innan med att inte bry sig om det som patienten själv berättar vart de har troligen blivit smittade.
Vi ser ju fler fall bland barnen nu i de utbrott som vi sett. Tidigare såg vi oftast att det är personalen när det är utbrott, men nu är det även hos barnen. Det är svårt att avgöra i efterhand om det är barnen som smittat vuxna eller tvärtom, säger Lisa Labbé Sandelin.
Frågan i vilken omfattning barnen driver smittspridningen nu när vi har att göra med nya virusvarianter är fortfarande obesvarad. Här behövs mer studier.
Barn är inte exkluderade ifrån hemmen, som är en av de mest drivande och hemmen då.
Nej, Padirac har förklarat en hel del för dig, men det glömmer du var gång och sen snurrar om från början.
Jag har lärt mig att du vet ingenting om Sverige, eller är du den största desinformatören i tråden just nu.
Jag tror inte ens du läser mer än rubrik ibland, och med tanke på de grova fel Padirac hittar.
Padirac är en auktoritet på att se igenom dina länkar och påvisa det med.
Den mest roliga är dock i hur du tror COVID-19 är klassat som en luftburen patogen enligt läkevetenskapen och hur patogener smittar.
Och där saknar du allt vetenskapligt stöd, och ändå hävdar du det ändå.
Det berättar att du är helt ointresserad av vetenskap, och det märks också.
Ser du postat lite nya länkar till Padirac, hoppas du gjort din hemläxa denna gång, så det inte är så igen att dina påståenden är galet fel.
Vad det berättar att en del ignorerar symtom, och det har troligtvis med psykologi och göra och någon mysko funktion där man hamnar i förnekelser.
Detta är vanligt inom vården, så vanligt att man har en skylt om detta på diabetesmottagningen om EXAKT detta om förnekelse.
Tar inte ditt ord på om hur COVID-19 smittar och med tanken på de grava fel du har presenterat innan om tex vad en luftburen patogen är och att det kommer aldrig COVID-19 bli innan man klassar om COVID-19.
Hur går den omklassingen tycker du?
Inte alls är svaret om det var oklart.
Hemmen och arbetsplatsen är det klart största, vet inte vad svart och vitt ska ge oss där.
Och barn bor i hemmen.
Det intressanta i detta, det är att dessa som klagar på detta är samma som sen kör politisk agenda av någon anledning och sen vet vi om vem som tagit bort delar av vår beredskap och sedan rätt länge.
Men det vill de inte veta av den faktan.
Och alla vi som vet det tar tid och fixa nya tester i och i mängd, vi förstår ju också att man börjar med den medicinska nyttan, sen fortsätter man till som som säger att de har symtomer och strikt, för sen sist komma till risktagarna som bara vill ta ett COVID-19 test för de har själva slarvat rejält.
Men deras argument att allt detta ska ske med en knäppning med fingret och en infrastruktur som nästan helt saknas.
Det känns som en del inte ens vill vara med och diskutera när man glömmer att det funkar inte knäppa med fingrarna på såna här stora saker.
Såna här beteenden är perplexande faktiskt, och undra vad de vill ha sagt?
Undra om dessa barnen är i hemmen? eller går på gatan och aldrig är i ett hem.
Undrar då om du är medveten om att det är hemmen som är drivande, inte barnen i sig.
För det är ingen som säger att barn inte kan bli smittade, bara att de inte är drivande som andra punkter.
Ja, dock en lite ospecificerad fråga, och hur ser det ut med siffrorna i länder med en låg initialsmitta, nu och då.
Så en fråga är vilka länder de är(Finland är garanterat en som gått bra för), och har vi något land som tagit en annan väg.
Kanske Portugal?
Deras sjukvård var ju på gränsen att kollapsa i en andra våg och där ambulanser stod i timmar utanför sjukhusen innan de fick in sin patient.