Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
En ökning från en lpg nivå kan vara procentuellt ganska hög yran att för den del vara hög i absoluta tal. Det som diskuterats är väl att FoHm angett absoluta tal istället för att ange 'procenten'.
Det hela liknar en storm i ett vattenglas av en 'skitnödig' kritiker som vill hitta någonting att klanka på av andra skäl än någonting som är relevant. Det är möjligt att.. det kan ha lett till.. sicken urvattnad 'kritik'
Åter igen - att en tråd som handlar om kritik mot Sveriges strategi landar i att FoHM vecka 35 2020 i psin pressträff angett absoluta tal istället för procent och att de inte agerat alarmistiskt visar väl att kritiken är svår att formulera utifrån läget i världen med det sätt pandemin sprids och dödar människor i hela världen.
FInns det ingen relevant kritik?
Nä, nu har TS gått in i monologläge.
En sjukt intressant fråga är hur man drar upp äldrevården på dessa ställen, och enda man har kritik och mot regeringen, fast de inte sköter det dagliga arbetet i kommun och region.
Och det som är sju resor värre dock, inga lösningar kommer ens någonsin.
Vilket får mig och tro att man i grunden kanske inte är speciellt intresserad av att skydda de äldre.
Vet inte, men man ställer sig frågan till hur man missa diskutera den viktigare frågan och skydda de äldre i framtiden.
För en sak är 100% säker, det kommer komma en ny pandemi.
Och allt man vill prata om är detaljer på nått som vi vet fortfarande för lite om än idag.
Och hur arga de är över att Tegnell inte berättade exakt, eller vet allt från sekund ett.
Tegnell är så lätt och förstå har jag fått berättat för mig, verkar inte så med facit i hand.