Padirac skrev 2021-02-03 06:54:16 följande:
Jag tittade på DNs utsändning av pressträffen. Pressträffarna brukar också finnas på Youtube.
Kritiken som framförs i tråden bygger i huvudsak på halmdockor och politiserade uppfattningar som egentligen har andra grunder. Det är inte många av kritikerna dom lyckats få ihop en rad eller två som på något sätt liknar coronakommissionens första delrapport, istället är det halmdockor och diverse andra klassiska argumentationsfel, motiveringen bygger i slutänden det att de _tycker_ så...
Vet sedan innan att detta kluster kompartmentaliserar, och sen i andra änden tror de sagt nått.
Och även bygger falska resonemang som är falska påståenden och direkt desinformation.
En fråga som alltid gör mig perplex där, hur lurar dom sig själva eller är det en intellektuell begränsning.
Detta är ju trots allt nått som vi vetat om väldigt länge, en del sedan ~Mars förra året, och andra decennier och vissa saker kanske till och med i ett sekel.
Hur tror dom att man ska glömma av denna lång röda tråd av fakta i ämnet?
En sak är säker, de pratar inte oss med ett intellekt och förmåga och ta reda på, räkna ut och analysera saker själva.
Men i detta fallet är flera saker så extremt uppenbara och som alla med enkelhet kan ta reda på själva.
Som vår strategi och hur pandemier börjar, varaktigheten och hur de slutar.(Och det finns alltid variationer i dessa, men i stort är det alltid samma på dessa liknande virus, och det ska vi bara glömma tycker klustret.)
FuckGoggleAskMe skrev 2021-02-03 11:38:12 följande:
Jaha, kritiken har egentligen andra grunder ... de grunder jag har för min kritik är att jag inte tycker att pandemin har sköts bra i Sverige, vilka andra grunder tror du jag har?
Jag har inte eftersträvat att skriva liknande coronakommissionens rapport, varför skulle jag?
Andrea påstod att mina inlägg bygger på missförstånd, medan jag skrev att de bygger på att jag tycker annorlunda än vad hon gör. Hur jag motiverar min kritik trodde jag var klart efter alla länkar jag postat etc, men du kanske missade dom.
Vi har ingen flockimmunitetsstrategi i Sverige, och flockimmunitet är det i slutänden som brukar avsluta pandemin.
Pandemin har skötts på medel i EU/UK, det betyder varken bra eller dåligt.
Din kritik verkar inte klara av det faktumet i din politiska motivering av vetenskapliga existensen, sånt är alltid intressant att bevittna och hur fel det blir för dig i det påståendet och samtidigt vi inget ministerstyre har.
FuckGoggleAskMe skrev 2021-02-03 11:39:10 följande:
Nej,
är det sant? Tack för denna NEWSFLASH!!
Ja, adressera verkligheten utan glömma av saker, så kommer du också komma fram till nått.
misil skrev 2021-02-03 11:49:03 följande:
TYCKER att din kommentar endast är ett tyckande.
För mig framstår det som att ett antal som skriver i tråden ägnar sig åt politiserade bortförklaringar dvs att partilojalitet går före människoliv,väldigt tragiskt enligt mig.
Det roliga är att det är främst klustret som går in i politiken, vi andra diskuterar COVID-19 där det hör hemma till allra största delen.