Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag har alltid vetat att Sverige inte har ministerstyre. Men det innebär ju inte att regeringen måste agera ansvarslöst. Regeringen har ansvar för att regera landet. Av det enkla skälet ska man inte bilda regering på ett så klent underlag att detta inte är möjligt.
Du mansplainar en massa självklarheter, men har ingen aning om hur det fungerar i praktiken. Visst händer det att ägare är inne och petar i detaljer, men i fungerande bolag är det vd som fattar de operativa besluten. Styrelseledamoterna sitter ofta i många styrelser + har jobb. Hur ska de ha tid att detaljstyra t.ex Ericsson eller SEB?
Jag kan inte minnas att jag behövt backa mer än någon enstaka gång. Skulle mer kalla det för att vissa okunniga behövt förtydliganden.
Ja det du kritiserar är ju ett resultat av ett 100-årigt sosseri, men inte ens där kan du erkänna att sosseriet är ansvariga.
Hur vettigt är det att sätta långsamma betongsossar på uppgiften att reformera samhället?
Det är bara du som vet vad Padirac står politiskt, för en annan är det svårt och se, då Padirac har en saklig diskussion om ämnet.
En sådan diskussion du undviker.
Du tror ju även i detta inlägg vi har ett ministerstyre över kommun, landsting och region, vi har inget ministerstyre så ska du skulle på regering, så får du vackert skylla på nått de har hand om.
För annars säger du inget om det.
SÅ nej, du har inte alltid vetat Sverige inte har ett ministerstyre, för inget tyder på det stämmer och med tanke på att Regeringen ska avgå för nått som kommun, landsting och region har ansvar för.
Ärligt talat så är jag inte säker på att du förstår det än ens, för snart kommer avgå Regeringen igen för nått som inte Regeringen har ansvar för.
Och då är vi tillbaka till påståendet om att Regeringen skulle ministerstyra landet, det är fel varje gång, och när det är rätt så blir det förhör om det.
Mer invektiv, denna gång om betongsossar, du behöver inte längre låtsas vi vet redan att du inte är här för en saklig diskussion om COVID-19.
Ta bara det att du inte ens en enda gång har diskuterat hur läsa pandemier för framtiden, eller kommer ihåg att en skriva om/ny äldrevårdslag ska skrivas för ända målet.
Din agenda har hela tiden föra desinformation mot fakta, kanske därför du upprepar samma fel om och om igen som vi hade en flockimmunitetsstrategi i Sverige eller att Regeringen ska avgå för nått som de folkvalda i kommun, landsting och region har ansvar för osv...osv...osv...osv.......osv...
Fråga är intressant vad man tror sig vilja med desinformation.