Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag uppfattar det som att en del av kritiken bygger en oförmåga att skilja på person, situation och koncept - och när detta påpekas blir det grinigt och avstängningar.
Men jag är helt överens med din uppfattning om att det inte skulle gjort någon som helst avgörande skillnad på såväl hantering av pandemin som resultatet om Sverige haft en annan regering - dels för att varje regeinge är bunden av lagarna eller avsaknad av lagar och för att ansvar och hantering i sak i mycket är delegerat till myndigheter och organisationer/utförare.
Kritken är kanske riktad mot att det borde vara annorlunda? Men nu är det ju inte annorlunda utan de tär så som det är med lagar, förvaltning, ansvar osv...
Hur behovet att avfärda människors åsikter som regeringstrogna ska tolkas kan man säkert ha olika uppfattningar om. Själv har jag nog blivit klassad som regeringstrogen hundratals gånger här på Familjeliv. Jag brukar lite förstrött se det som ett bland många exempel på samma företeelse - du är bara pk, du är en sopa, ingen tycker om dig, du är kommunist, judevän eller vänsterextremistisk stenkastare (som hen med Vinbaren brukade skriva) är andra exempel.
Är den språkliga verktygslådan tom på annat än plattityder och floskler blir det lätt så