FuckGoggleAskMe skrev 2022-01-12 22:30:51 följande:
När inget vaccin fanns, då var det en väldigt dålig situation i Sverige, pga det tafatta beteendet från regeringen och FoHM.
Nu när det finns vaccin, och eftersom svenskar har en väldigt stor villighet att anpassa sig efter staten och lyda rekommendationer, finns det ett stort antal lydiga, vaccinerade människor i Sverige, så just nu är det färre dödsfall än i andra europeiska länder där folk inte lyder staten lika mycket.
Men förbättring är tack vare vaccinet och svenskars förlitande på regering och myndigheter, och verkligen inte pga Sveriges handhavande av pandemin.
Flexibelt tänkande, skulle det kanske kunna kallas om man är mycket överseende med spelet i den intellektuella gärdsgårdsserien - där det å ena sidan är en självklarhet att svenskar är statens lydiga undersåtar som följer alla direktiv men å andra sidan trängs i affärer, vägrar bra munskydd i kollektivtrafiken trots statens direktiv.
För övrigt så tror jag att vaccinationstäckningen i Sverige ligger på ett europeiskt genomsnitt - men så skulle jag heller aldrig någonsin kunna kvalificera mig till att bli en del av kritikerskråets intellektuella gemenskap