Pope Joan II skrev 2021-12-10 16:12:40 följande:
Okej. Så vad menade du med att du kan förstå varför de är så oerhört försiktiga med att det finns en del som indikerar att omikronvarianten jämfört med tidigare varianter ger lindrigare sjukdom?
Sydafrikansk press läser jag, men det förekommer många uppgifter där som är svåra att värdera på något vettigt sätt. En sak verkar de vara tämligen samstämmiga om och det är att det är för tidigt för att veta vad varianten kommer att innebära.
FDFMGA skrev 2021-12-10 12:58:57 följande:
Vill du diskutera huruvida språkliga grodyngel är språkliga grodyngel kan du lämpligen pm:a mig.
Det var annars längesen jag besökte Älta.
Hur kan det vara det, med tanke på att du befinner dig i samma trådar som klyban?
För närvarande är rimligen ett av FHM:s fokus att få folk att följa rekommendationerna. Mot den bakgrunden skulle det vara snudd på tjänstefel av en FHM-representant att gå ut och säga att mycket tyder på att omikronvarianten inte bara är mer smittsamt än föregångaren delta, utan också betydligt skonsammare för den som smittas.
Man behöver knappast fundera särskilt länge på vad ett sådant uttalande skulle innebära för folks vilja att följa rekommendationerna - och än så länge är det ingen som vet om omikron kommer att ta över efter delta eller hur pass skadlig den nya virusvarianten kommer att visa sig vara.
Och nu till något helt annat: Såvitt jag kan bedöma så befinner du dig i större utsträckning än jag i samma trådar som klyban.
Lite självrannsakan kanske vore på sin plats. vem eller vilka är det egentligen som bosatt sig i Älta?
Själv tar jag inte på mig ett uns av ansvar för vad du skriver eller vad klyban skriver eller vad någon annan skriver - möjligen att jag kan känna ett visst ansvar för vad jag själv skriver.