Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Har du utvecklat det här med "pangdemiker"? Jag måste ha missat det för en 70 sidor sedan (?). Jag hittar det varken i slanglexikon eller får någon hänvisning till "nyauktoritära" eller högerextrema forum. Faktiskt ingen hänvisning alls.
Det är en etikett som i denna tråd klistrats på de som har minsta kritik emot Sveriges coronastrategi. Det är en, uppenbarligen, vansinnigt rolig etikett och innebär att personen som får den är högerextremist, nyauktoritär, hatar Greta T, saknar läsförmåga, språkkänsla och förmåga att förstå så kallad fakta eller för den delen vanliga uttryck och ord. Samt eftersom dessa personer inte håller med vissa andra i tråden, innebär det att de glömmer de tidigare visdomsorden.
En pangdemiker är någon som utan att tänka, skjuter från höften, pang pang, dvs kommer med en annan bedömning av läget än de som kallar någon pangdemist. Det var säkert mer än 70 sidor sedan som detta uttryck kläcktes och förklarades.
Ett intressant hittepåord med en intressant hittepåinnebörd. Man skulle även kunna kategorisera detta som barnslig pajkastning och fördomsfull generalisering, men jag stannar vid att kalla det intressant fenomen ....
Själv är jag vaccinerad mot halmdockor så hoppas på det bästa.