Pope Joan II skrev 2021-11-25 20:56:49 följande:
Inte bara då. Du är förstås alltför självgod för att enbart ha basunerat ut det vid så få tillfällen.
Känns det förresten inte märkligt att skriva en sådan sak direkt efter att du vidgått att du själv blivit avstängd ett antal gånger och därtill menat att AndreaBD av alla människor är bättre på svenska är vad du själv är, trots att hon inte skilja på de och dem och när det ska vara d och t?
Slutligen, om ens språkliga färdigheter och avsaknaden av desamma skulle spela någon som helst roll på den här sajten så skulle den mest inbilske solfjädern av alla naturligtvis aldrig någonsin kunna posta något här.
Lite självgod kan jag nog vara, men det är jag inte ensam om
Däremot är jag inte mycket för att att vårda inbillad eller verklig kränkthet - den plantan har för övrigt en tendens att växa dem som har den hobbyn över huvudet.
Man skulle ju förresten kunna tro att det är antingen eller - men ofta tycks självgodhet och egenodling av kränkthet gå hand i hand.
Angående det jag skrev om Andrea, jag tror inte att hon har ambitionen att balansera på gränsen till det tillåtna när hon skriver på Familjeliv, jag har uppfattat det som att hon vill resonera, inte trycka till andra.
Nåja, det är inte lätt alla gånger, du kan inte jämföra äpplen och päron, inte ens om du mosar dem och kallar din röra för tankemos.
Hur går det med din utbasunerade avstängning, förresten - blir det som i sagan om Mäster skräddare där det "bidde ingenting".