Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Pope Joan II skrev 2021-07-02 12:01:58 följande:
Projicera inte dina känslor för pyssel på mina för klyban. Jag tycker att han totalt förstör varenda tråd han spammar i, och jag ser för min del inte alls vad du, ABD och den andre killen så tycks uppskatta med hans underliga, många, långa, svamliga inlägg. För det är väl inte hans inlägg som ni - jag ser att du talar för fler än dig själv - avser när du skriver att ni inte är särskilt intresserade av honom? I så fall är det ju ännu konstigare ställt med er än jag trodde.
Ja, det kommer "någon" säkert att göra.
Jag är vare sig intresserad av pyssel eller av klyban såvida de inte diskuterar ämnet för tråden och dessutom för fram något som får mig att reagera, att tänka efter.
Som jag har nämnt tidigare så brukar jag mest skriva i mer politiska trådar - så personangreppsgenren är jag numer rätt blasé inför.
Det finns ett säkert sätt att hålla sig borta från personliga konflikter och det är att vare sig direkt eller indirekt replikera. I politiska trådar är det snarare mer regel än undantag bland de mest devota högeranhängarna att välja det indirekta personangreppet.
Möjligheten att avstå från att diskutera ämnet klyban finns liksom alldeles bakom hörnet för den som så önskar.