FuckGoggleAskMe skrev 2021-06-08 20:05:19 följande:
Okunnighet eller slarv ...
Men om man läser att regeringen baxat igenom en lag som strider mot grundlagen och de mänskliga rättigheterna, och att riksdagen godtog detta - och man tror på detta? - vad kallar man det?
Varken okunnighet eller slarv kan förklara det.
Inte ens jag tror regeringen om detta, förstår de inte sig på situationen själva, har de väl en drös advokater som kan säkerställa att de inte föreslår något lagvidrigt.
Här har vi en lokal knäppgök som predikar att den så kallade pandemin är uppfunnen av judar och några i regeringen. Judarna får nämligen pengar för varje person som dör av den påhittade pandemin eller av de livsfarliga vaccinerna (lite oklart varför).
Känner en vars pappa är jude (så räknas av de liberala som halv jude) och han skämtar om att det är konstigt att han inte fått några pengar än för detta - roligt om det inte hade varit så tragiskt allt. Finns tydligen en mängd av intressanta hypoteser.
Fråga Andrea hur mycket hon läste på den obskyra sajten. Jag gissar att hon läste vad det nu var de kallar sig - Vetenskapsforum? - och att de ansåg att pandemilagen inte är kompatibel med grundlagen.
Slarv eller obefintlig källkritik som jag ser det. Inget annat.
Förhoppningsvis har vare sig du eller några av dina medresenärer i kritikerkupén påverkats till att börja hamstra kolloidalt silver.
Min gissning är att om inte padirac hade uppmärksammat var det var för sajt så hade ingen lagt märke till fadäsen. Jag skulle åtminstone inte ha klickat på länken.
Anonym (man) skrev 2021-06-08 16:03:12 följande:
Tja, i Sverige har de ju varit nickedockor som dansat efter FoHM galenskaper och resultatet blev ju därefter. När idioter följer andra idioter så blir ju resultatet sällan mindre idiotiskt
Trump och USA är nog dåliga exempel på undantag, de lyckades inte heller så bra. Norge, Danmark och Finland är nog bättre exempel.
Själv tror jag det måste vara något väldigt fel nånstans när man lyckas göra om ett sånt episkt fiasko till en "framgång". Lite verklighetsförankring skadar nog inte.
Mm, det har väl knappast undgått någon som läst den här tråden att du och några andra anser att de som sitter i regeringen är idioter, liksom de som jobbar på FHM.
Jag har en annan uppfattning om vilka som är idioter.
Detsamma gäller för övrigt verklighetsförankringen.