Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Tydligen har vi inte ens brist på syrgas (och eg., vad fan är det för bananrepublik som har brist på syrgas?)
Så vad händer.
Tydligen har vi inte ens brist på syrgas (och eg., vad fan är det för bananrepublik som har brist på syrgas?)
Så vad händer.
Tänkte inte sitta titta på en 40minuters video, och med tidigare erfarenhet.
Jag har bättre saker att göra i livet, så igen vad är det du vill ha sagt.
Jag märker det är satans svårt och komma till skott för dig, så ser detta som din sista chans.
Annars är det papperskorgen med dina påståenden, som före denna punkten varit kanske och tror, och av exanställda.
Hmm, tråden tycks vara på väg att somna in - precis som pandemin så sakta börjar mattas av. Det är märkligt att man så länge gjorde bedömningen att covid-19 var mycket smittsamt, mer troligt är väl att det oftast krävs närkontakt för att någon ska smittas.
Jag såg en lite tillspetsad betraktelse av Alex Schulman i Expressen igår där han häpnar över att stockholmarna har återgått till samma umgängesvanor som före pandemin. Han funderar däremot inte varför detta inte innebär att fler smittas.
https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/det-har-ar-en-stad-som-slutat-folja-tegnells-presskonferenser/
Att smittspridningen minskar i Stockholm beror förmodligen på en kombination av att viruset inte är särskilt smittsamt om man håller lite avstånd, att relativt många trots allt redan har varit sjuka och utvecklat immunitet och att Schulman precis som jag bara ser de som (apropå trådens andra fokus "de eller dem" så är det korrekt med bägge varianterna i frasen "bara ser de som") precis som jag glömmer alla de/dem som är betydligt mer försiktiga än vad vi är.
Troligtvis kan man fortsätta att följa samma strategi som hittills, i synnerhet som man successivt har upptäckt hur uselt skyddet för riskgrupper fungerat och försökt kompensera för detta. Sverige som helhet kommer knappast att - till skillnad från Stockholm - få ett partiellt skydd av immunitet på gruppnivå, åtminstone inte förrän det finns ett fungerande och oskadligt vaccin.
FHM kan fortfarande inte ens rekommendera munskydd inom vården. Anställda inom vården sjukskriver sig och avbokar sina pass pga. rädsla och otrygghet pga. ingen utrustning/skräputrustning. Underbemanning råder. En rekommendation från FHM skulle göra en enorm skillnad, men istället är Tegnell upptagen med att säga saker som är så sagolikt dumma så t.o.m. hans mest lojala anhängare skäms.
Hur svårt är det att rekommendera munskydd?
Varför tror du att Sverige har så få dödsfall i Skåne ungefär som i Danmark på andra sidan sundet) trots att Skåne har följt den svenska strategin?
Ett annat land som är intressant att jämföra med är Belgien (bara något större än Sverige). Belgien stängde ner samhället ungefär samtligt som Danmark. Belgien har haft dubbelt så många dödsfall per 100 000 som Sverige. Varför tror du att Sverige har klarat sig så mycket bättre än Belgien utan total lockdown?