Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Pope Joan II skrev 2021-05-19 15:22:21 följande:
Så det är enligt dig fakta att myndigheterna FHM och Socialstyrelsen har undanhållit sanningen om materielbrist och annat? De ville inte erkänna hur det egentligen stod till. Gäller det enbart de saker du tar upp här eller är det annan fakta som du vill komplettera med rörande hur svenska expertmyndigheter fört befolkningen bakom ljuset under en kris? Är regeringen informerade? Är de kanske rentav med på det...?Och jo, det är fakta att de måste ha vetat att det finns brist på masker och annan utrustning. Alla andra svenskar visste ju det, man behövde bara titta på nyheterna. Då är det också fakta att de inte ville säga det, för det var ju inte så att de inte visste.
Jo, jag vet, det är alltid lite tolkning med, det finns nästan inget som är renodlad fakta. Och egentligen vet jag förstås inte: Ville de inte säga så, eller blev de ombedda att inte säga det.... poängen är av någon anledning måste någon ha tyckt att det var en bra idé att inte säga så exakt som det är. Och det är det mest sakliga och neutrala sätt att uttrycka det. Och det är ju nästan exakt det jag har sagt?