Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Fakta kan inte vara otydlig. Det kan tex vara fakta att något forskningsresultat är otydligt. Det är betyder inte att faktan är otydlig.
Hahahaha!
Vad trött man blir..... då försöker jag lära mina elever att man inte ska argumentera genom att bara säga att man håller med och ge länkar, och så ska ni vuxna försvara det till varje pris. Du har ju åtminstone skrivit något om det, även om jag inte håller med.
Exempel då ifrån tidningstexten som hon länkte till:
"I början av coronapandemin pratade han om att det var ?orättvist? att rekommendera att jobba hemifrån då det slår ?socioekonomiskt ojämnt?."
Någonstans hamnar man ju där om man ska se till folkhälsa i allmänhet. Psykisk hälsa hör ju också till. Jag anser att man inte kan utesluta ekonomi och rättvisa och sociala omständigheter, när man ska se till befolkningens hälsa i allmänhet.
Och att poliser inte ska visa sympati för "black lives matter" demonstrationer, det tycker jag är dumt. Det är nämligen ganska bra i den situationen, då det säkert lugnar stämningen och minskar risken för "vi mot dem" - konflikter med polis.
Generellt - det är ingen fördel att inte ha en helhetssyn, att inte ta hänsyn till andra områden. Då sysslar var och en med sitt och det passar inte ihop sedan.
Och vad är man rädd för? Gör det någon skada? Tegnell har väl inte för avsikt att ta över politiken!
Det här var lite roligt. Tysklands främsta expert, Christian Drosten, sa i januari i ett TV-program om masker mot covid-19 "Man stoppar inte virus med dem". Det här är på tyska och det är bara en minut:
">
Hmm, är det fortfarande betydelsen av "otydliga fakta " som är trådens ämne
Ett tydligt faktum tycks vara att det finns en mycket tydligt korrelation mellan att vara språkligt rigid och att vara munskyddsförespråkare.
Googlar man på "otydliga fakta" får man ett 100-tal träffar och för den som inte har tummen mitt i handen språkligt sett så är det inte svårt att förstå att otydliga fakta är sådana som kan tolkas olika.
Men diskussionen kanske i stället handlar om något annat väsentligt i sammanhanget