Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Japp.
Inte heller Danmark redovisar de som dör på äldreboende.
Japp.
Inte heller Danmark redovisar de som dör på äldreboende.
Vårdhem.
Vilket inte är samma sak som äldreboende.
I fortsättningen bör du hålla dig till artiklar du förstår ordentligt.
Källor från signaturen som studerat norska och har barn i Norge?
Ja, av förklarliga skäl är de flesta på vårdhem äldre, precis som i Sverige. Men de flesta äldre bor inte på vårdhem, bara de som är allra sjukast. Det är skillnad på äldreboende och vårdhem. I Norge precis som i Sverige.
Det bra om du har en uns aning om VAD du diskuterar. Det är faktiskt en förutsättning.
På vilket sätt påverkar mina barns kunskaper den här diskussionen menar du?
Du känner andra såsom dig själv ser jag och antar att jag gör likadant som dig och struntar totalt i säkra källor på ett språk jag behärskar.
Hur gammalt är mitt barn menar du? 1 månad? 35 år?
Hoppsan Kerstin. Där klev du i galen tunna.
www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/utrikes/oppenhet-del-av-norges-strategi-mot-viruset
Bra tänkt, bra utfört.
Återkom när när det är klart, det är först då du kan få en poäng.
Dock löses aldrig nått med populism och politiskt agenda, utan det berättar mer att man är ointresserad att göra nått bättre.
Och då måste man ställa sig frågan varför man är här.(ja, mer än populismen och den politiska agendan, för man säger inget med den)
Vilka syftar du på här?
Om hur vi räknar dödsfall i covid 19 i Sverige.
www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/fortsatt-hoga-dodstal-inom-aldrevarden
Som inte räknar de som inte dött på sjukhusen har vi hört, är det du menar?
Folkehelseinstituttet bruker også Folkeregisteret for å få et mest mulig fullstendig bilde. Dersom en person dør i løpet av de første 30 dagene etter han eller hun har testet positivt for covid-19, registreres det som et covid-19-assosiert dødsfall, selv om dødsfallet ikke er registret av smittevernvakta eller i Dødsårsaksregisteret. Hvem som har testet positivt, går fram av Meldingssystem for smittsomme sykdommer (MSIS).
Denne rapporteringen innebærer at covid-19-assosierte dødsfall omfatter både dødsfall der personen dør av og med covid-19.