Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag tycker att hennes påstående är ett belysande exempel på att den som ger sig hän åt auktoritärt tänkande har en tendens att kräva att alla andra ska omfattas av detta.
Vad mig anbelangar så får Norge gärna stänga gränserna mot Sverige för gott - om de så önskar - men de har inget att göra med svenska smittskyddsåtgärder.
Ja, jag tycker kvinnan är på gränsen till fnoskig med sitt uttalande. Hon kan ju iofs vara felciterad. Men:
Svenskarna borde få lov att resa till stugan och gå till affären. Men de borde hålla sig till det och samtidigt använda munskydd
Du har rätt i att jag brukar kalla dig och en del andra här på forumet för coronanationalister, ni är ju trots att ni önskar motsatsen och tenderar att vara starkt självöverskattande, inga experter. De sistnämnda kallar jag inget annat än experter, inte heller när jag är kritisk mot dem. Coronanationalister förfaller ofta hemfalla åt att diskvalificera expertis som inte håller med den (och jag lånar av klyban) "strain" som ni godkänt. Då är exempelvis Andersen "pangdemist".
Jag vet för min del vilka jag tycker är fnoskiga och det är inte Andersen.
Jag tycker för övrigt att du blivit så oförskämd att jag inte längre anser att det är vare sig intressant eller relevant att respondera på dina inlägg varför det nu upphör.