Anonym (ABC) skrev 2021-05-02 15:58:41 följande:
För att jag är intresserad av hur ni/du tänker. De enda svar jag får är Läs smittskyddslagen. Har du inga egna åsikter?
www.kansalaisaloite.fi/sv
Något liknande finns inte i Sverige, eller? Ifall det hade funnits, tror du att medborgarinitiativ angående pandemihanteringen skulle ha lämnats in?
Jag vet att det finns möjlighet att genom namninsamlingar på kommunal nivå för att kommunen skall anordna en folkomröstning om saker som är kommunala angelägenheter.
Jag har massa egna åsikter, jag försöker grunda dem på premisser som stämmer med faktiska förhållanden.
Som jag skrev tidigare - parafraserat från DN - kritik är bra, men ganska värdelös om den inte bygger på en gedigen analys.
Kritik som bygger på felaktiga premisser är vilseledande och kontraproduktiva. När alla klagade på AT istället för på FoHM, när alla klagade på FoHM istället för på lagarna osv.. när alla klagade på lagarna istället för på parlamentarismen, när alla klagade på parlamentarismen istället för förvaltningen... ja då är åsikter inte mycket att hänga i granen för att ge relevant kritik