Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det är en bra fråga, dock verkar det vara en hel del problem i kommunernas skötsel av denna vård.
Kan vara den svåra besparingarna man ger också.
Men verkar saknas läkare, då man inte får en individuell bedömning.
Och sen brister i verksamheter som tex innan den basalavårdhygienen, som borde vara lika bra som på sjukhusen.
Vet dom började på urusla 47% där, samtidigt sjukhusen låg på 80% eller över och om jag minns rätt, kan vara tom högre.
En sak är säker dock, det är nått i äldrevården som gör att de inte kan sköta sitt jobb mot människan.
Och när man läser att man inte ens tar dit en läkare och gör bedömningar är mycket beklämmande.
Nu är detta inte en talan om hela landet äldrevård, men de få jag pratar om vittnar om löpande band och nedskärningar och snabbt snabbt snabbt.
Hur det är på andra ställen har jag inte förmågan och veta, men man ser en del gnäll dock.
Äldrevården är ett problem i alla länder, men ju fler de anhöriga sköter jobbet, desto bättre går det ju. Tyskland t.ex. har ingen fungerande hemtjänst. Mina barn tyckte det var hemskt att mormor och morfar inte kunde få det (medans farmor och farfar har). Så egentligen har Sverige gjort det ganska bra. Men det är mycket pengar som det kostar och folk blir allt äldre.