Padirac skrev 2021-08-13 17:14:52 följande:
Journalisterna frågade om 2022 och 2023, om saker som publicerats i media tidigare på dagen eller dagarna före. hur mycket mer smittsam delta är vet de inte ännu, så vad ska FoHm eller Byfors säga.. endera är det för mycket presentation och för lite frågetid, eller tvärt om, kanske pratar enskilda representanter på fel sätt för att duga för kritikerna... det är en av de saker som genomgående 'kritiseras'
Om hon gett svar på dessa frågor vore det inte annat än spekulationer och saker ingen idag vet någonting om - självklart ska FoHM fortsätta att sätta sig in i det material som finns för att kunna ge rimliga svar och som inte sprider spekulationer och tjockare tidiningsrubriker.
Om kritiken inte har mer substans än vad som skrivs så är kritiken meningslös enligt min uppfattning - kritiken verkar som så mycklet annat i tråden syfta till att racka ned på en person med påståenden om att FoHM vill framstå på ett eller annat sätt och att det äör taffligt och fjantigt.
Kritiken i tråden är som oftast folkuserad på att göra ned enskilda personer istället för att kritisera 'Sveriges handhavade av pandemin' .. att vuxna människor beter sig på det sätter är märkligt i ordets riktiga betydelse.
Ja, nu är det ju inte bara du som har rätt att ha åsikter. Och enskilda personer? Personerna representerar myndigheten vid vilken de är anställd, och jag tycker att det är taffligt och fjantigt att återuppta presskonferenserna utan att vara mer förberedd än vad FHM genom Byfors var igår. Penibelt och meningslöst.
Jag tycker för övrigt att du beter dig märkligt enligt alla tänkbara betydelser av ordet. Hur kommer det sig förresten att du förefaller tycka att det är mer acceptabelt att försöka göra ner mig än det är för mig att yttra mina personliga åsikter om exempelvis Byfors insats under presskonferensen igår. Märkligt till och med för att vara av dig.
Helt och hållet min egen åsikt. Jag behöver inte ens wikipediabefästa den.