Pope Joan II skrev 2020-11-19 13:58:27 följande:
Jag tycker inte att det "brukar ta stopp för honom".
AndreaBD skrev 2020-11-19 12:09:59 följande:
Att du orkar! Pika typ 25 gånger. Uppskattar någon detta? Tror inte det.
Och ja, jag har vuxit upp i den staden, jag har varit där regelbundet, jag har som tonåring jobbat på ett ställe på just den gatan, så jag känner till den mycket väl. Och att den ser lite väl trångt ut längst bak, det beror på att den är krökt.
Du har skrivit och skriver mängder med inlägg som jag inte uppskattar. Tar du någon särskild hänsyn till det? Det har jag i sådana fall inte märkt. Jag tycker förresten att det var och är upprörande att du gjorde som du gjorde, och det är inte jobbigt alls att påpeka det.
Jaja, du vet precis du. Själv nyttjar jag inte kollektivtrafik, gjorde det inte innan utbrottet av Covid-19 och kommer inte att göra det heller, men det finns förstås enormt många som har åkt buss och som vittnat om den trängsel som sågs på den bild som du resolut och utan prut avfärdade. Så jag kan inte se varför just dina erfarenheter av en gata i Köln skulle ha större bärighet än andras erfarenheter av hur det ser ut på svenska bussar.
Jag har all rätt att skriva vad jag tycker, även om du inte uppskattar det. Jag är jag ju saklig och går inte till personangrepp. Olika åsikter måste man kunna ta.
Jo, jag åker med kollektivtrafiken till jobbet. Men det har inte med saken att göra. Poängen var att vem som helst kunde se på bilden att den var manipulerad för att man vet hur lång en buss brukar vara. Och det var inte så att det skulle ha varit en särskilt lång buss, annars hade det ju funnits fler säten också.
Jag jämförde inte alls med bussen - det gjorde du. Bilden av shopping-gatan var mer menat som frågeställning: Kan det här verkligen vara tillräckligt säkert? Och, ser det inte ut som om folk verkar tro att man faktiskt kan gå ut och shoppa, bara man har munskydd? Alltså att de struntar i avstånd och bara förlitar sig på munskyddet.