Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Pope Joan II skrev 2020-12-17 16:55:39 följande:
FDFMGA: klyban verkar inte hålla med dig om din solitära ställning (trots att du väl borde ha tolkningsföreträde om den saken), han verkar istället göra bedömningen att han "har dig hos sig", känner du igen dig i den beskrivningen?Själv upplever jag inte att jag "har pyssel" hos mig, tror inte att jag tänkte på det sättet om människor ens när jag gick i mellanstadiet. Dessutom är det min uppfattning att hon är långt mycket mer intelligent och välformulerad än vad jag är.
Nu lyssnar jag på statsministern igen. Börjar bli en vana det här.
Jag misstänker att pyssel inte var upphovskvinnan till stripen. Men den gestaltar nog ganska väl hennes tänkesätt.
Ja, jag minns att hon (eller om det var Fuck Google) skrev om "De fyras gäng" och anslöt - om jag ska replikera utifrån synen på människor som kluster - då till "De tre musketörernas" tradition att referera till det kinesiska kommunistpartiet under Mao. Jag undrar vad Anonym (Dartagnan) tycker om det
Nu är jag inte särskilt mycket för att indela personer i kluster - men jag har inget emot att göra det med åsikter när det är tillämpligt.