Pope Joan II skrev 2021-01-06 20:02:27 följande:
Ja, för min del har jag aldrig tidigare hört talas om att MSB skulle ha ett lågt förtroende, snarare tvärtom. De hanterar ju så vansinnigt många viktiga frågor om koordinering annars som är av yttersta vikt för allmänheten.
pyssel skrev 2021-01-06 20:45:39 följande:
Ja, precis. Alla myndigheter är föremål för kritik men att den här skulle sticka ut på det sättet som påstods, nej det är helt taget ur luften.
Jag tror att det förekommit en hel del kritik mot MSB under åren, t.ex. i samband med den stora branden i västmanland, samordning mellan kommuner och privara aktörer, beredskap för hantering av en kärnkrafts
olycka, utskicket ' om krisen eller kriget kommer' och en del när DE utsågs till GD, kanske för att han är och har varit kontroversiell.
Kanske beror en del av myndigheternas saktfärdighet på det att MSB sagts vara sakfärdiga - eller att det helt enkelt är ganska svårt för en myndighet som ansvarar för samordning av krisberedskap att verka utan att krislagar finns tillsammans med en omfattande decentralisering och långtgående självstyre