Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-05 11:35:06 följande:
Eller också låter man varje ord ha sin vedertagna betydelse. Annars kan ju jag vantolka dina beskrivningar på samma sätt som du vantolkar mina. Till vilken nytta då?Ja, dagens regering har precis som tidigare regeringar misslyckats.
Det är regeringen som har makten att påverka systemfunktioner i rätt riktning. Nuvarande regering är otroligt vek, vilket är deras eget val. De hade kunnat avstå och släppa fram ett starkare alternativ.
Du pekar på reformer som enligt dig tar decennier att genomföra. Så när ska den odugliga regeringen börja menar du? Det har gått 6 år och väldigt lite har hänt.
När du förstått vad jag menar brukar du påstå att det är du som förklarat för mig. Det får du gäärna tro.
Men när du efter mina kommentarer förklarat vad du avsåg att mena men misslyckades med att skriva så vet också du att Sverige inte har ministerstyre, att Sverige har ett omfattande självstyre, att institutionella ägare i företag har rösträtt som de använder m.m. m.m. ..
Jag tror att du genar i dina påståenden för att politisera - och gång på gång får du backa och förklara vad du avsåg att mena och en större del av dina poänger faller som sten till marken.
Ja, reformer av själva styrelseskicket, samhällsmodell och förvaltning - som har betydligt fler år på nacken än de 100 år av sosseri som du ville påstå bär skulden, för att sedan backa och säga att jo, det är fler regeringar som inte gjort några samhällsomstörtande reformer - tar väldigt lång tid, allt beror inte heller på enskilda saker i Sverige utan på EU, den globala marknaden och politiska strömningar i världen. Sverige är ingen isolerad ö utan är också beroende av omvärlden.