• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

pyssel skrev 2020-10-15 06:13:19 följande:
    Det måste vara frustrerande att förstå så lite av åskådliggörande förenklingar och riktade exempel. 679 stycken är en ny siffra att förhålla sig till, med visir den här gången. Latexhandskar med pulver 78%, utan pulver 22%. Minus 3 experter, plus en handfull solfjädrar med standardveck. "Facit har vi om flera år".

Så en miljon vad och en till miljon vad?
    Men för känslan av att denna beräkning jag skulle kunna om COVID-19 inte är nått som du klarar av att förklara.

Finner inte du det rätt ironiskt det aldrig sker.
    Så vad har dessa beräkningar om COVID-19 och göra

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-15 06:03:37 följande:
    Det var en förenklad och inte helt sann bild du gav där. Men det var kort och gott nyanserna som ställde till det för dig och kompisen du så ivrigt försvarar debattekniken hos. Då kommer kraftuttryck som "hänga Tegnell vid rånocken" fram, där det helt saknas grund att rikta dem mot mig. Kämpa på med förståelsen och avståndet smile1.gif

Exakt vad med detta inlägget vill du ha sagt om COVID-19?
    Verkar som du har ett ointresse diskutera ämnet, udda och med tanke på hur ofta du kommer tillbaka och aldrig diskuterar ämnet COVID-19.

• klyban
    Tasmin skrev 2020-10-14 23:56:25 följande:
    Ja, och de har de väl egentligen sagt hela tiden, att de kommer att sätta in åtgärder där det behövs istället för en total lockdown. Och det är bra. För en lockdown hoppas jag på att vi skall slippa.

Det kommer vi nog slippa, men en del har ju signalerat att de skiter i Tegnell, frågan är bara hur många.
    En sak som ett fåtal inte fattat, det är att viruset sprids av människor.
    Om inte vi som samhälle inte slarvar rejält, så slipper vi en lock down.

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-15 06:40:44 följande:
    Ironi är något bara en av oss behärskar. Att metaprata om det har vi ju redan provat, då blev det ännu svårare för dig.

Du får läsa global statistik så får du koll på var siffrorna hör hemma.

Vilka siffror behöver jag läsa som har med COVID-19 och Sverige och göra, som har med denna miljon och denna miljon till?
    Eller ska det förbli en hemlighet?

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-15 06:44:19 följande:
    Vi har svaret om flera år. Just nu är de som en solfjäder. Kanske >1 miljon solfjädrar. Experter har sagt det till oss.

SÅ dina beräkningar är kanske nu, så du vet inte längre vad de är?
    Undrar då du mästrade mig om dessa beräkningar, men berätta vilka de är det ser vi aldrig.
    Enda solfjäder av forskning jag nämnt är den om munskydd, och att forskningen är som en solfjäder över hela spektrumet från inte alls bra till att fungera fantastiskt bra.
    Men det vet vi inte har med denna miljon och göra och denna miljon till och göra som jag skulle beräkna, beräkna om vad och OM COVID-19 i Sverige sa du?

Verkar som du inte kan backa upp dina ord, kan det vara så att det var nonsens?
    Undrar för det ser faktiskt ut så efter alla gånger jag nu frågat dig vad dessa beräkningar om en miljon plus en miljon, men verkar som du inte ens vet själv.
    Är inte det intressant att du inte klarar?

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-15 06:54:23 följande:
    Det var ju du som hade hemliga informationskällor. Experter. Nej detta är inte hemligt, vi har bara inte facit än, och som du och dina vänner skriver ser det inte likadant ut hela tiden. Mkt luddigt, men minus navelluddet. Det sista får de bidra med som har lokal expertis i sin absoluta närhet.

Facit om vad och som har med denna beräkning du var så stolt över och säga jag inte kunde, men berätta vad den beräkningen var om, ja, tryck endast på pyssel, så ser vi de enorma svårigheterna att föklara vad detta har med COVID-19 och göra, inte ens ett försök har gjorts av dig än och förklara vad dessa beräkningar är.

Vad beror detta på, var det nonsens kanske, eller vet du helt enkelt inte vad du skriver och tror ingen ska märka det?
    Så vad har denna miljonen och denna miljonen till med för beräkningar, och facit för vad och dessa 1-1 miljoner?
    Verkar som du har lite svårigheter att backa upp dina ord om vad detta har med COVID-19 och göra.

Men jag kontaktar den lokala expertisen när du berättar vad det är som ska beräknas, glöm nu inte det var en plus en miljon, så du kommer ihåg och svara på rätt beräkningar.

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-15 08:19:33 följande:
    Prova att vifta bort dimman med en solfjäder.

Jag tänkte vi kunde diskutera färdigt vilka beräkningar detta var du pratade om först och som handlar om COVID-19, du har inte berättat detta sedan du började prata om beräkningar på en miljon plus en miljon.
    Som blir två miljoner, om det var den beräkningen du var utefter, men då kvarstår bara vad beräkningarna är för.
    Men det verkar som du anser det du själv skrev var nonsens, då du aldrig berättade vad du hade i åtanke med COVID-19, beräkningar och 1-1 miljon.(Kommer det snart tror du?)

Men visst är det så att munskydd forskningen är som en solfjäder ifrån den ena ytterligheten till den andra.
    Det stämmer bra det.

• klyban
    Anonym (ABC) skrev 2020-10-15 14:04:55 följande:
    Majoriteten av jordens befolkning lär ha svag läsförståelse, så man kan inte ignorera deras uppfattning om saker och ting.

En annan mycket allvarligare missuppfattning är den att aborterade foster används för att producera covid-19 vaccin. Den missuppfattningen kan få konsekvenser även för de läskunniga.

Vem påstår att vaccin tillverkas av stamceller av foster?
    För mig detta var antikroppsbehandlingen som var gjord av detta, och ej tillgänglig för den vanliga människan.

Anonym (ABC) skrev 2020-10-15 10:57:13 följande:
    www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sverig.../

Toppepidemiologer världen över har tydligen samma missuppfattning om Sveriges strategi som religiösa fanatiker i Israel.

Sveriges strategi är fortfarande inte flockimmunitet, hur kan man missat detta efter alla PK där man sagt vad strategin är?

Det är ju precis inte första gången vi berättat detta för dig.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-15 15:19:42 följande:
    Vilka i tråden är det som du tycker har dålig läsförståelse? 
    Vad har detta med COVID-19 och göra, är det nått du kan precisera dig om?
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-15 17:41:47 följande:
    Du kan väl räkna upp vilka i tråden du klassar som svaga vad gäller läsförståelse.

Vad har detta med COVID-19 och göra?

Kanske dessa beräkningar?

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin