Pope Joan II skrev 2020-11-24 16:08:59 följande:
Har jag förståelse för de som tränger sig bara för att jag inte tycker att munskyddsbärare luktar sämre än de som tränger sig och inte bär munskydd? Det har jag vare sig skrivit, haft eller tyckt.
Du har inte funderat på att låta ditt milda förlåtande sinnelag omfatta människor utanför den här tråden?
FDFMGA skrev 2020-11-01 22:08:53 följande:
Jag hoppas att du inser att de allra flesta av oss begår dumheter ibland och orkar leva med din dumhet och förmår bortse från självrättfärdighetens giftiga moralkakor.
Med stor sannolikhet smittade du inte någon, såvida du inte var nära någon under en längre tid
Åh, jag försöker vara hyfsat tolerant men inom vissa områden lägger jag mig vinn om att inte vara det - som t ex gentemot personer som trots rekommendationer som ingen borde ha kunnat missa fortsätter att inkräkta på min rekommenderade privatsfär på 1,5 meter - om de dessutom luktar illa så är det nog så att min irritationströskel sänks ytterligare.
Visst har du indirekt uttryckt förståelse för folk som tränger sig, åtminstone munskyddsförsedda sådana, håller man bara distans så märks det knappast om man är otvättad och då behöver man inte tycka så synd om munskydd som dels tränger sig och dels luktar illa på nära håll.
Jag är dessutom övertygad om att alla munskydd som ränner omkring helt hänsynslöst tror att de är skyddade av sina masker. Världen vimlar inte av korkade filantroper som å ena sidan känner till att munskydd främst påstås skydda dem de munskyddsförsedda möter å andra sidan inte känner till att det bästa skyddet mot smitta är distanshållning.