Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
ps du svarar fortfarande inte på några av mina frågor utan pratar i stället om frågor om jordbävningar, mycket udda.
ps du svarar fortfarande inte på några av mina frågor utan pratar i stället om frågor om jordbävningar, mycket udda.
Som sagt vad, det är ingen sensation, dock tycker utlandssvenskarna detta.
Jag krasst inser ni inget vet om pandemier, då detta är nått som är F Ö R V Ä N T A T med nya mutationer!!!
Att en mutation är mer eller mindre farlig, det vet vi också sedan innan.
Och varför man inte skulle kunna vara orolig för en mutation är än mer lustigt, låter som något argument för svart och vitt.
Den större frågan är varför ni inte vet om detta om pandemier, vi har ju berättat för er mer än en gång innan.
Detta är standard i en pandemi, varför man vill låtsas om annat är det ingen som vet.
Och självfallet kan det finnas en oro inför en mutation
Det är dock en annan fråga.
Det jag skrivit i tråden innan om mutationer är korrekt, och att dessa byter av varandra.
Antar en semantiklek kommer nu starta av dig nu, finner den dock irrelevant inför faktan att pandemier så byter mutationer av varandra, ibland är de värre och ibland mildare.
Inget onormalt med det, utan helt normalt.
Vi pratar om mutationer, och att dessa är väntade i en pandemi och detta är till de som inbillar sig annat om mutationer.
Vill man göra nått åt belastningen på sjuklvården, så bör man gå vaccinera sig om man inte redan gjort det.
Det jag opponerar mig över är denna sensation om en mutation, mutationer sker alltid i en pandemi.
Och de varierar i farlighet och smittsamhet.
Som du förstår var jag tvungen och posta samma inlägg igen, du du valde och ignorera det inlägget.
Vi pratar om mutationer, och att dessa är väntade i en pandemi och detta är till de som inbillar sig annat om mutationer.
Det jag tjatar om är att ni är förvånade att det sker ett byte av mutation, det är helt normalt.
Och denna ropa varg vid mutationsbyte har ni gjort varje gång.
Men självfallet får man vara vaksam på alla mutationer, det är inte det vad detta handlar om, utan att ni ser det som ett argument för nått har gått fel.
Inget har gått fel, utan detta är det normala att mutationer bildas i en pandemi.
En mer korrekt syn på saken av dig hade varit att säga, nu får vi en ny mutation och vi får vara vaksamma och se vad den är för något, innan man ropar varg varje gång.
Det är ingen sensation med nya mutationer, utan väntat, att en mutation kan vara farlig är inget nytt, den kan även vara mer smittsam och inte farligare.
Pandemier slutar ofta med en smittsam med inte så farlig variant, men behöver inte nödvändigtvis sluta så heller.
JA, det kan man hoppas på, för det skulle signalera ett möjligt slut på pandemin, och om man ska se historiskt hur pandemier slutar och sen övergår till ett säsongsbundet influensa virus.
Men där är vi inte än, om nu någon tror annat i tråden.
Men det är en möjlighet om man tittar historiskt på pandemier, och vi börjar närma oss en lång pandemi nu, dock ser jag inget slut än, men kanske omikron är slutet.
Sen ropar ju de varje gång med ny mutation att den är farligare, jag säger vi får väl se, för det har varit svaret innan och att ibland är det värre och ibland mildare.
Jag pratar bara om mutationer, vill du prata om nått annat så gör det.
Sen är det inte jag som är så uppspelt om mutationer, utan andra.
Det jag säger att mutationer i en pandemi är att förvänta och flera mutationsbyten, vad du läser in som inte finns i mina texter är då nått som bara det är du som säger och inte jag.
Nej, detta har jag lärt mig för 2-3 decennier sedan och mutationer i pandemier och hur dessa byts ut, och en dag får man en mutation som är mer smittsam, och mildare och dödar av pandemin.
Om vi är här med omikron eller inte, inte en susning, men det är så pandemier ofta slutar och med en mer smittsam variant och mindre farlig.
Dock är alla virus farliga för en som inte klarar av att bilda antikroppar, det vet vi ifrån andra år där säsongsvirus dödar 2500-5000 var år på denna grupp och att en del klarar inte av att bilda antikroppar fast de vaccineras.
Yawn, vet du ens vad du vill ha sagt med nått som alltid sker i en pandemi.
Och samma skräck är det varje gång med en ny mutation, jag förstår du tar dig en toy och lugnar dig lite, och väntar i facit.
Jag är inte så lätt upphetsad som du, utan jag tittar på fakta istället, och fakta är absolut inte klar med denna mutation.
Men du kan slappna av, det kommer förstår du.