Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRo9AG/carlson-s...
Finns material från FHM från april där T-celler tas upp som en del av en möjlig immuniseringen.
Jag är säker på att FHM visste en hel del om antikroppar och T-celler långt innan covid dök upp. De visste när covid dök upp inte det som nu är känt om covid, det gjorde nämligen ingen.
Jag är också säker på att om FHM glömde allt det du eller jag vet om antikroppar och T-celler så skulle det inte märkas.
– För tillfället. . . har vi 106 positiva fall, vilket innebär en ökning från föregående dag med 21 fall, säger Jesús Vázquez, vid Galiciens hälsovårdsmyndighet, vid en presskonferens i regionhuvudstaden Lugo.
Han tillägger att det anses nödvändigt att skärpa restriktionerna och "isolera oss själva från möjligheten till exponentiell tillväxt vilket tenderar att inträffa i fall av samhällssmitta vilket, här, ännu inte har inträffat".
Det innebär att alla invånare i staden La Mariña, cirka 14 mil öster om A Coruña förbjuds att lämna sitt grannskap och att folksamlingar på fler än tio personer förbjuds. Området kommer i ett första skede att isoleras i fem dygn medan myndigheterna analyserar utvecklingen.
Under lördagen beslutades att över 200 000 människor, däribland invånarna i staden Lleida med runt 140 000 invånare, isoleras från omvärlden efter en ny virusvåg i Katalonien i Spanien.
Boende i grevskapet Segrià, i den västra delen av Katalonien, blev förbjudna att röra sig utanför den avspärrade zonen. Resor in i området förbjöds också."
Bolsonaro ignored and openly challenged the advice of health authorities, repeatedly clashing with Mandetta, as well as with state governors and mayors who opted to impose lockdowns. Arguing that the economy cannot stop, Bolsonaro has pushed for a return to business-as-usual, meeting crowds of supporters, going to shops and refusing to limit his own movement.
But Bolsonaro has also spread misinformation about the virus. He touted a chloroquine-based therapy, despite the absence of corroborating scientific evidence. He called for “a day of fast and prayer” on April 5 to tackle the virus. On April 20, he knelt before an evangelical pastor who declared that Brazil was free of the virus."