• Anonym (TS)

Varför är ni män otrogna?

Ja men precis, varför är ni män otrogna? Beror det alltid på ett dåligt sexliv hemma eller vad söker ni? Jag har själv varit med en gift man och undrar på riktigt vad som driver er? Jag tror inte svaret jag fick av mannen jag låg med är helt sant och vil ha fler åsikter...

• Svar på tråden Varför är ni män otrogna?
  • Anonym (TS)
    StevenDiese skrev 2020-04-24 11:59:50 följande:

Jag blir lite vit, kränkt man när du skriver så.

Tror du drivkraften är annorlunda än hos otrogna kvinnor.

Kränkt??? Ok... Jag vet inte drickraften hos otrogna kvinnor men ville veta männens, därav min fråga!
  • Anonym (TS)
    Anonym (V) skrev 2020-04-24 14:42:14 följande:

Tror inte det är någon skillnad gentemot varför kvinnor är otrogna.

Så är det kanske, vet du varför?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Lzlx) skrev 2020-04-24 14:30:26 följande:

Jag var otrogen i mitt första förhållande och blev lämnad för en annan. Sedan har jag förändrats och blivit sårad mycket illa 2 gånger.

Jag litar inte på tjejer eller killar.

Jag kommer nog inte att ingå i ett förhållande igen. Det är sorgligt. Alla är eller kommer att vara otrogna. Det är verkligheten.

Fasen va tråkigt att höra!!! Jag har aldrig varit otrogen men medverkat till otrohet...
  • Anonym (TS)
    Anonym (Lzlx) skrev 2020-04-24 14:30:26 följande:

Jag var otrogen i mitt första förhållande och blev lämnad för en annan. Sedan har jag förändrats och blivit sårad mycket illa 2 gånger.

Jag litar inte på tjejer eller killar.

Jag kommer nog inte att ingå i ett förhållande igen. Det är sorgligt. Alla är eller kommer att vara otrogna. Det är verkligheten.

Jag tror inte på att alla är, eller komma vara, otrogna!
  • Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2020-04-24 12:08:13 följande:

Av samma anledning som kvinnor är otrogen...

Bekräftelse, kåt, uttråkad, känna sig het på marknaden, för att man kan, för att man vill, egoboost, egoistisk, odräglig, van att få som man vill, man tar det man vill ha, verklighetsflykt, omdömeslös, man har nån diagnos, dåligt förhållande, bra förhållande, tänder på det förbjudna, man vill äta kakan och ha den kvar, man får uppriktiga känslor, alkohol .... Osv osv i all oändlighet...

Typ varenda grej som finns då ju...
  • Anonym (TS)
    xSpinell skrev 2020-04-24 12:25:14 följande:

Av samma anledning som mitt ex var fast hon var kvinna.

Att det var tråkigt efter ett tag i förhållandet .

Det hände ju inget nytt o spännande .

Men det är snart 30år sedan 

Men är det en anledning? Se till att något händer eller avsluta... Eller?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Yadda) skrev 2020-04-24 12:35:23 följande:

Otrogen jag aldrig varit har.

Men kort livet är och många tuttar känna på man vill.

But why?
  • Anonym (TS)
    Rudbeckius skrev 2020-04-24 15:33:50 följande:
    Människor är otrogna, kvinnor som män.

Här är tre vetenskapliga teorier om du verkligen är intresserad:www.bustle.com/articles/154379-why-do-we-cheat-3-scientific-theories-that-explain-why-some-people-are-more-unfaithful-than

Om du inte är intresserad, gissar jag att du bara vill kasta ut nån slags könsförakt i debatten? Det finns många sådana trådar här:

Då är ju svaret som vanligt att det är för att män är svin medan kvinnor är underbara.... inte alls självupptagna, ansvarslösa, lata och dåliga på relationer...
    Alltså, könsförakt? Jag vet inte... Just nu var jag nyfiken på mäns story kring det hela då min senaste erfarenhet i sammanhanget är en otrogen man. Jag är intresserad! Fast inte av vetenskap utan av mäns svar här!
  • Anonym (TS)
    xSpinell skrev 2020-04-24 16:08:34 följande:

Om det var en anledning för henne vet jag inte .

Men det blev en anledning efter att det inte fanns nåt mer efter att vi hade 

det mesta med rutiner , barn , vardag , slentrian , man tar varann för givet  .

Det blir så , livet är ganska långt .

Händer mycket nytt på livets färd genom evigheten , vi träffar många nya 

intressanta människor på vägen som sätter griller i huvudet på oss

(var så säker , jag vet)

Man är helt enkelt inte samma person vid varje decennium som man passerar 

Men jag tackar henne i dag , har aldrig känt/haft det så här bra i dag om jag har

levt i ett förhållande 

Det där förstår jag exakt, jag tycker precis som du! Ingen har väl exakt samma värderingar då som nu och man vill olika saker med sitt liv. Tänker faktiskt precis som du!
  • Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2020-04-24 16:25:56 följande:

Ja exakt. Poängen är att det inte finns något givet svar för just män utan alla som är otrogen oavsett kön har sina egna ursäkter/skäl beroende på vart i livet man befinner sig. Det enda som oftast alltid sant är att den otrogne alltid ljuger om varför inför älskarinnan/älskaren. Just för att de vill ha sympatier och ha något som lockar den andra till sig. Det är ju alltid enklare att hävda att frun inte vill ha sex än att erkänna att man är ett otroget as... (som ligger med sin fru)

Jo men nu var de ju just de män som varit, eller är, vars anledning jag ville höra!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Björn) skrev 2020-04-24 17:12:53 följande:

Hehe. ?Hänvisar till forskning?, länkar till Bustle. Asgarvar här. Förlåt. Det det där är verkligen inte forskning :) Resultat av forskning hittar man i vetenskapliga artiklar/rapporter och dess implikationer i vetenskapliga diskussioner, ex i panelsamtal eller liknande. Inte på Bustle.com

För övrigt så tror jag (utan att hänvisa till något vetenskapligt underlag) att följande kan vara intressant ts. Det är en undersökning (ej vetenskaplig studie) som gjorts av RFSU i Sverige. Visst verkar det kunna finnas skillnader mellan vilka anledningar män och kvinnor själva anger, så din fråga är ju inte far off. Följande går att läsa:

Olika anledningar till otrohet

Enligt undersökningen är den den vanligaste orsaken till att svenskarna är otrogna, kåthet. 41 procent svarar kåthet, 26 procent att det uppkom en möjlighet och 25 procent svarade att de var otrogna för spänningen. Här finns det tydliga skillnader mellan personer som identifierar sig som kvinna respektive man.

Bland kvinnor är den främsta anledningen behovet av bekräftelse, 35 procent, medan varannan man uppger att orsaken var kåthet.

Vad var orsaken/orsakerna till att du har/hade flera sexuella relationer parallellt?

Flera svar var möjliga. Nedan presenteras ett urval av svarsalternativen.

Kåt

41% (totalt)

31% (kvinnor)

47% (män)

Det uppkom en möjlighet

26% (totalt)

23% (kvinna)

28% (man)

Spänning

25% (totalt)

20% (kvinna)

28% (man)

Variation i mitt sexliv

23% (totalt)

27% (kvinna)

21% (man)

Önskan om kravlöst sex

23% (totalt)

24% (kvinnor)

23% (män)

Behov av bekräftelse

19% (totalt)

35% (kvinnor)

10% (män)

Nyfiken

19% (totalt)

17% (kvinnor)

20% (män)

Blev förförd

16% (totalt)

19% (kvinnor)

14% (män)

Önskan om experimentera sexuellt

12% (totalt)

10% (kvinnor)

14% (män)

En dålig relation

12% (totalt)

14% (män)

11% (kvinnor)

Onykter/påverkad

11% (totalt)

7% (kvinnor)

13% (män)

För att jag och min partner vill/ville det

9% (totalt)

13% (kvinnor)

8% (män)

Jag är/blev förälskad i någon annan

8% (totalt)

9% (kvinnor)

8% (män)

Spänning till förhållandet

7% (totalt)

8% (kvinnor)

7% (män)

Inte tillfredsställd med min partner

7% (totalt)

2% (kvinnor)

10% (män)

Källa: www.doktorn.com/artikel/undersökning-därför-väljer-svenskarna-att-vara-otrogna

Det här var en spännande lista, den tackar jag för!
Svar på tråden Varför är ni män otrogna?