Någon mer som precis plussat
Det blev en svart med bruna detaljer. Jag var lite sugen på en olivgrön men dottern fick vara med och bestämma och hon ville absolut inte ha en grön 😝 utan en svart eller blå, så då blev det svart. Det är samma färg som på den begagnade vi köpte som vi kört upp till stugan och till den följde det med footsack, mjuklift och skötväska som vi kan ta till den nya och spara in den kostnaden. Ville eg ha en mörkgrå vagn men det fanns inte som val på denna modellen. Det är lång leverans på de nya Emmaljunga, 8-10 veckor. Britaxen var ca 1 veckas lev på, så vi la beställning direkt om bebis får för sig att komma tidigare.
De har låtit lite så när jag pratar med dom också, men så läste jag på själv och nu på sista UL så kunde jag ställa motfrågor och då sa läkaren att det var mindre chans att den flyttade sig när den låg i bakvägg men att den kunde göra det.
I vår region är det minst 2 cm ifrån livmodertappen som gäller, ligger moderkakan närmare så blir det snitt. Är det samma hos er? Läste om att någon region på prov genomför vaginala även om den ligger kant i kant, det skulle jag dock inte vilja. Är det möjligt vill jag iaf få ett barn som mår bra vid födseln oavsett om det blir snitt eller inte ☺️
Ja fy, det skulle ju inte vara roligt. Räcker ju med vädret som är här just nu. Och vi är ändå inte speciellt hårt drabbade just här. Lagom värme och sol låter som en perfekt plan!
Sömnen är lite bättre nu och blodvärdet på 115 ☺️ hade fått tillbaka mitt rätt så låga blodtryck igen, har haft lite högre under några veckor men nu är det tillbaka på ca 90/60. Så lite smått yr osv men det är jag ju van med. Är fortsatt sjukskriven september ut och sen får jag se om
det blir något arbete innan bebis kommer. Hur länge har du semester?
Har dina värden hållit sig bra? 🥰
Vad bra att ni kan använda det ni redan köpt! Min första vagn var svart, det är ju alltid fint och praktisk!
På måndag ska vi träffa vår barnmorska. Det blir första gången sedan inskrivningen. Jag ska fråga henne lite om moderkakans placering då. Nej jag vill verkligen inte heller chansa! Hellre planerat snitt isåfall.
Så skönt att du sover bättre. Jag har ingen aning om mina värden men på måndag får jag väl veta mer antar jag 😊
Jag började jobba den här veckan. Har gått bra, trodde det skulle vara kämpigare att ta sig iväg på morgonen 😅 men funderar på att jobba hemifrån imorgon när jag har bara administrativa uppgifter. Skönt att slippa göra sig i ordning och ibland skönt att minska på social stimulans 😁