• Pyret10

Någon mer som precis plussat

Mina första symtom var svullen mage, förstoppning, ömma bröst (sjuukt ömma) och vakna supertidigt. Det började i v.4-5 och sömnstörningen håller i sig än. Sen tillkom illamående, extrem trötthet (delvis förmodligen av järnbristen jag hade) och svårt för massor av mat 😅 det märkligaste är att mitt godissug helt försvann och bara tanken på godis fick mig att vilja kräkas. Och jag är vanligtvis största godisråttan på denna jord 😅 

idag gjorde vi gender reveal efter barnens önskemål. Så yngsta sonen fick smälla en ballong och ut for ROSA confetti. Så nu vet vi att det blir en liten tjej 😁 

Frusan jag hoppas förstoppningen ger med sig! Jag har nu inte tagit movicol på några dagar men har heller verkligen inte behov av det haha. Allt är helt i obalans känns det som 😊

• Pyret10

Åh men stackare som känner av foglossning. Hoppas det blir hyfsat lindrigt så du ändå kan få leva lite som du önskar med promenader och annat 🤗 
    åh jag hade sneglat lite på Britax smile 4 med skumfyllda hjul, men det du tänkt dig verkar ju vara nästa som kommit! Det jag vet att jag vill ha är stor sufflett och punkteringsfria hjul men inte såna platta hårda. Jag vill inte ha ergonomisk sittdel utan vill att barnet ska kunna sträcka ut benen i rakt läge. Så utifrån beskrivningen på vagnen du kikat på så låter det som en kandidat för oss också 😁
    Vi verkar ha väldigt lika symtom 😁 vet ni vilket kön det är, minns inte om du skrivit om det 🙈

• Pyret10

Det låter som en bra idé med sjukgymnast, hoppas du får fingrarna ur redan på måndag 😉 haha

Ja nåt jag fick mina söner hade jag en Brio Happy. Den var robust och rejäl. Var väldigt nöjd med den då men nu känns 5z som den perfekta vagnen för oss 🤩 

Men jag var sugen på babyskydd som går att snurra på sin plats i bilen så man får stolen vänd utåt när man sätter i barnet. Men då passar den kanske inte på Britax chassit sen? Ska gå till en butik och prata med någon kunnig har vi tänkt under hösten 😊 

När är RUL? Vi har 7/8 😊 
    Ja när vi fick svar från NIPT fick vi även veta kön. Men jag tog det oöppnade kuvertet och gick till en partyland butik där tjejen i kassan öppnade och noterade kön. Sen fyllde hon ballongen med den färgen som var könet (retar säkert ngn som inte tycker man ska definiera kön efter färg) men vi tyckte det var kul. Och min yngsta son ville att vi skulle göra så. Så vi fyra, sönerna, sambon och jag fick veta i samma stund som ballongen sprängdes att det var en tjej 😊 

• Pyret10

Åh ja du får skicka ut honom att plocka! Visst är det annars härligt att vara i skogen och förse sig till vinterns förråd av bär och svamp 🤩 

Äh kan man hyra alltså? Är det från ngn större kedja man gör det? 

Vi har BF 28/12 😁

• Pyret10

Perfekt fördelning! 😅
    Ja det ska jag kolla upp också och tänka lite kring 😊 

Roligt att följas åt, blir väl ca. 2 1/2 vecka mellan våra beräknade då? Men om du föder som tidigare (v.37) och jag går över några dagar (enligt våra beräkningar borde BF vara 30/12, så kan det bli en månad och in på ett nytt år mellan dom små 😁 Det blir spännande att se när dom kommer 🥰

Just nu semestrar vi för fullt i södra Sverige, Österlen närmare bestämt. Har du semester?

• Pyret10
    Frusan skrev 2023-07-09 21:40:09 följande:

Pyret: Kroppen kanske har glömt hur tidigt dottern kom och går över den här gången 😆 kanske blir julafton på BB 🥰

härligt med semester, jag sover så himla dåligt så jag håller mig mest hemma.. tråkigt men vi har iaf bra väder så jag kan hänga i min solstol. 

Har semester nu jag med ☀️ 

Haha ja vem vet 😁 
    Usch stackare med sömnen. Jag vaknar oftast en gång per natt och måste på toa och kan ff vakna tidigt men somna om nu när jag har semester. Annars mår jag mestadels bra nu i den 2:a trimestern, så jag njuter av det så länge det varar 🥰
  • Pyret10
    Frusan skrev 2023-07-20 20:16:50 följande:

RUL idag, bebis lever om som en liten rövare och är inte stilla många sekunder. Vi kommer få en liten tjej här 👧🏼😍 
    sömnen fortsätter strula och blodvärde på 103 nu var ju mindre bra, borde ju sova som en stock 😝 så om det inte vänder med dubbel dos järnmedicin så blir det järn rätt in i blodet istället. 

hoppas du fortsätter må bra och får njuta 🥰

Ååh vad mysigt att ni fått se henne igen! Då får vi båda tjejer 😁 
    Vi har varit och testkört barnvagnar idag. Jämförde Brkrax 5z med Cybex Tulos S Lux och fastnade faktiskt för Cybex. 

Vi upplevde den stadigare (Inte lika gungig) som Britax. För-och nackdelar mellan båda med för oss blir det en Cybex som det ser ut nu i färgen sky blue 😁 

• Pyret10

Ja samma för mig jag gick raka vägen fram till Britax och sedan mot Emmaljunga. Men hon i affären där vi var verkade närmast vara en rejäl motståndare till Emmaljunga och man kunde ana henne fnysa och pratadenbara negativt om deras vagnar ?klumpiga?, ?tunga?, ?dålig sittdel där barnet får kanten i nacken? och hennes ?2-åring får inte ens plats i en sån? etc. 😂 Så hon hade något personligt mot Emmaljunga kåndes det som. 

ja men kolla upp och prova Cybex. Ett tyskt märke som jag inte heller hade koll på innan men gillade som sagt den både jag och mannen 😊

Myys att få se henne igen till hösten! Vi har vårt RUL 7/8 så jag längtar såå till det 😍

Hur mår du förutom tröttheten nu? 

• Pyret10
    Frusan skrev 2023-08-04 10:52:29 följande:
    Det var lite ovanligt, tycker annars att Emmaljunga verkar vara något många vill sälja till en 😅 men jag bor ju en bit uppöver och Emmaljunga har alltid varit populär här uppe där vi har långa vintrar med mycket snö. Förra gången var Emmaljunga det självklara alternativet men nu vill jag ha en lättare vagn och ännu mer om det nu blir snitt. Men vi har bestämt att inte köpa liggdelen utan ha en mjuklift istället. Tycker det är sjukt mkt pengar för något man använder så kort tid som liggdelen och första dottern ville inte ens åka i vagnen första månaderna så henne fick jag bära och putta vagnen framför oss på våra mysiga barnvagnspromenader i vårvintern 😂

Åh så mysigt med RUL snart 🥰 fröken i min mage var helt galen på RUL så jättedåliga bilder 😅 så jag hoppas er lilla plutt kan tänka sig att vara lite mer stilla. Man längtar ju efter de där bilderna.

Var in till Gyn igår kväll efter sammandragningar som tillslut inte ville ge sig även fast jag vilade. Men allt såg fint ut.
    Mår så där, sover fortfarande kasst. Igår på Gyn fick jag lergigan. Men kollade FASS och den där sidan man kan kolla upp läkemedel och om de är lämpliga (har glömt namnet), och på båda står det att det inte finns så mycket data gällande användning i senare del av grav och att man råder att enbart ta det om inget annat val finns. I det läget känner jag inte att jag är än. Jag sover ju några timmar varje natt och vissa helt okej och så länge jag är sjukskriven och dottern har sommarlov så har vi ju ingen stress på mornar så jag avvaktar med lergigan så länge. Annars är det foglossning och ryggont, men det kan jag leva med så länge bebis mår bra ☺️ 
    hur mår du? 

Ja det var det men jag tror att hon blev personligt engagerad och hade negativa erfarenheter av Emmaljunga. Jag tror den är en toppenvagn precis som så många andra och man får utgå från sina behov. Vi bor i Sörmland men jag har familj i södra Norrland så vår vagn behöver klara stad, grusvägar och snö. Den vi tittade på lovar att den är bra på det och skogsvägar så det låter lovande 😁

Idag var vi på RUL och fick se lilla tjejen igen. Så magiskt även denna gång 🥰 Allt såg bra ut med henne. Men min moderkaka ligger också tokigt till så även vi får åka in på ett extra ultraljud senare i höst.
    Annars var även hon aktiv men poserade ändå fint för barnmorskan så vi kunde se allt bra. Däremot tog barnmorskan inte några roliga bilder förutom en på huvudet. Tur vi varit på 2 ultraljud innan 😅 

Åh hur har det varit med sammandragningar sedan? Under förra veckan fick jag 2 rejäla sammandragningar också men dom gav med sig efter en stund. 

Jag mår bra måste jag nog säga. Haft ont i ryggen emellanåt men ska försöka återuppta träningen nu som det blivit dåligt av under semestern. Då hoppas jag att det blir bättre. Men i övrigt mår jag som sagt bra och jag hoppas det håller i sig ytterligare några veckor då vi ska utomlands i början av september 😁 

• Pyret10
    Frusan skrev 2023-08-08 14:38:06 följande:

Och här blev det tvärt byte till just Emmaljunga 😅 skulle eg gå in och beställa en britax som jag tillslut bestämde mig för men då hade visst Emmaljungas nyheter kommit in i butiken och deras nya med lättviktschassi, Sento pro föll jag för direkt jag rullade den en meter. Så det fick bli en sådan med de mer rejäl hjulen. Längtar tills den kommer 😍

åh så mysigt 🥰👶🏼 nä bilder nu verkar vara hopplöst, ett enda sudd och kroppsdelar huller om buller 😂 aj då med moderkakan, men skönt att allt upptäcks i tid. Min ligger precis kant i kant och i bakvägg och då var de väl inte lika stor chans att den flyttar sig, men å andra sidan är det ju bättre om det nu blir snitt.
    Hade en ganska stökig förlossning med första så blir det snitt så är det helt okej. 

Ska ni tillbaka i v 34 också? 

Åh spännande med utlandsresa ☀️ hoppas på lite stabilare väder i världen tills ni åker och inga sammandragningar! 
    Mina kommer emellanåt nu med men lugnar sig med lite vila. Koffein tror jag triggade lite då jag just de dagarna drack 2 koppar. Annars håller jag mig till bara morgonkoppen nu. 

Åh men vad roligt att ha beställt vagn! 🤩 vilken färg valde ni? Jag ska nog till butiken i helgen och höra med dom när vi ska beställa för att få den i början av december 😊
    När får ni er vagn? 

Ja det känns bra att dom upptäcker i tid. Men jag tyckte hon sa att min låg såsom du beskriver din så nu blir jag fundersam om hon kanske förmedlade mer hopp om att den ska flytta sig än vad som är realistiskt. Aja det märker vi väl på nästa ul då som blir i v.33 😊 Jag hade sett fram emot en vanlig förlossning och få uppleva det med min man. Men det viktigaste är ju förstås att bebis mår bra och kommer säkert till världen. Och blir det kejsarsnitt får jag väl vara glad över att slippa smärtan det innebär med vaginal förlossning 😅 

Ja jag hoppas verkligen på sol och lagom varmt när vi åker! Vore så typiskt om ett lågtryck drar in över södra Europa precis just då 😅 

När börjar du jobba igen, för du har semester nu? Kommer du kunna jobba 100% eller blir du sjukskriven utifrån foglossningen? 

Hur har du sovit sista tiden? 

Svar på tråden Någon mer som precis plussat