Frusan skrev 2023-08-04 10:52:29 följande:
Det var lite ovanligt, tycker annars att Emmaljunga verkar vara något många vill sälja till en 😅 men jag bor ju en bit uppöver och Emmaljunga har alltid varit populär här uppe där vi har långa vintrar med mycket snö. Förra gången var Emmaljunga det självklara alternativet men nu vill jag ha en lättare vagn och ännu mer om det nu blir snitt. Men vi har bestämt att inte köpa liggdelen utan ha en mjuklift istället. Tycker det är sjukt mkt pengar för något man använder så kort tid som liggdelen och första dottern ville inte ens åka i vagnen första månaderna så henne fick jag bära och putta vagnen framför oss på våra mysiga barnvagnspromenader i vårvintern 😂
Åh så mysigt med RUL snart 🥰 fröken i min mage var helt galen på RUL så jättedåliga bilder 😅 så jag hoppas er lilla plutt kan tänka sig att vara lite mer stilla. Man längtar ju efter de där bilderna.
Var in till Gyn igår kväll efter sammandragningar som tillslut inte ville ge sig även fast jag vilade. Men allt såg fint ut.
Mår så där, sover fortfarande kasst. Igår på Gyn fick jag lergigan. Men kollade FASS och den där sidan man kan kolla upp läkemedel och om de är lämpliga (har glömt namnet), och på båda står det att det inte finns så mycket data gällande användning i senare del av grav och att man råder att enbart ta det om inget annat val finns. I det läget känner jag inte att jag är än. Jag sover ju några timmar varje natt och vissa helt okej och så länge jag är sjukskriven och dottern har sommarlov så har vi ju ingen stress på mornar så jag avvaktar med lergigan så länge. Annars är det foglossning och ryggont, men det kan jag leva med så länge bebis mår bra ☺️
hur mår du?
Ja det var det men jag tror att hon blev personligt engagerad och hade negativa erfarenheter av Emmaljunga. Jag tror den är en toppenvagn precis som så många andra och man får utgå från sina behov. Vi bor i Sörmland men jag har familj i södra Norrland så vår vagn behöver klara stad, grusvägar och snö. Den vi tittade på lovar att den är bra på det och skogsvägar så det låter lovande 😁
Idag var vi på RUL och fick se lilla tjejen igen. Så magiskt även denna gång 🥰 Allt såg bra ut med henne. Men min moderkaka ligger också tokigt till så även vi får åka in på ett extra ultraljud senare i höst.
Annars var även hon aktiv men poserade ändå fint för barnmorskan så vi kunde se allt bra. Däremot tog barnmorskan inte några roliga bilder förutom en på huvudet. Tur vi varit på 2 ultraljud innan 😅
Åh hur har det varit med sammandragningar sedan? Under förra veckan fick jag 2 rejäla sammandragningar också men dom gav med sig efter en stund.
Jag mår bra måste jag nog säga. Haft ont i ryggen emellanåt men ska försöka återuppta träningen nu som det blivit dåligt av under semestern. Då hoppas jag att det blir bättre. Men i övrigt mår jag som sagt bra och jag hoppas det håller i sig ytterligare några veckor då vi ska utomlands i början av september 😁