• Lucia N

BF Januari 2021

En tråd för oss som väntar barn i januari!

Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

Enligt NC-appen har jag BF 5/1

• Svar på tråden BF Januari 2021
  • Linhan89
    Cykelstöld skrev 2021-01-11 07:55:09 följande:

Segt! Men det låter ju som att något är på gång så även om det inte är här och nu så går det framåt i alla fall. Håller tummarna att det blir på riktigt snart!

Ja så tänker jag också att kroppen verkar ju förbereda sig för något sen hur länge det tar får vi se , hoppas de blir snart dock man längtar ju verkligen nu : )
  • Cykelstöld

Ja här händer mest ingenting.. Var precis på v 38-koll och huvudet är inte fixerat... även om hon sjunkit ner en del i bäckenet. Kan inte påstå att jag har några övriga symtom heller direkt, jag hade väldigt mycket sammandragningar andra halvan av graviditeten men till och med dem tycker jag lugnat sig nu när det närmar sig. Känns som att jag faktiskt verkligen får sikta på att bli igångsatt om 3 veckor så som det ser ut nu, blir ingen bebis på länge här :(

• Linhan89
    Cykelstöld skrev 2021-01-11 10:25:30 följande:

Ja här händer mest ingenting.. Var precis på v 38-koll och huvudet är inte fixerat... även om hon sjunkit ner en del i bäckenet. Kan inte påstå att jag har några övriga symtom heller direkt, jag hade väldigt mycket sammandragningar andra halvan av graviditeten men till och med dem tycker jag lugnat sig nu när det närmar sig. Känns som att jag faktiskt verkligen får sikta på att bli igångsatt om 3 veckor så som det ser ut nu, blir ingen bebis på länge här :(

Är det första?

Verkar vara vanligt att det bara säger pang bom utan förvarning då :)
  • FiaW

Spännande att läsa om hur det går för er.

Här är det också lugnt bara lite mensvärk och sammandragningar, framförallt på kvällarna.

Det är ingen idé att misströsta om man inte känner nånting alls, det kan dra igång när man minst anar det. Jag har för mig att jag hade noll symptom innan det satte igång förra graviditeten. Det kan mycket väl vara att du föder först av oss, Cykelstöld. Haha.

Lycka till NurseMom och ilovebamse, ni som vet att det blir bebis nu dessa dagar :)

• Cykelstöld

Tack ni är snälla som försöker uppmuntra mig haha, det är första ja. Man är ju bara så less på det här nu att man letar efter minsta tecken och vill så gärna ha bebis här nu!

• Linhan89
    Cykelstöld skrev 2021-01-11 11:48:46 följande:

Tack ni är snälla som försöker uppmuntra mig haha, det är första ja. Man är ju bara så less på det här nu att man letar efter minsta tecken och vill så gärna ha bebis här nu!

Ja jösses så less man letar verkligen alla tecken. Ska till bm imorn ska försöka få till en liten gym undersökning haha
  • Linhan89
    Linhan89 skrev 2021-01-11 11:53:31 följande:

Ja jösses så less man letar verkligen alla tecken. Ska till bm imorn ska försöka få till en liten gym undersökning haha

Gyn undersökning ska de såklart stå
  • Berguven

"Liten" update:

Hade BF i fredags men ingen bebis tittade ut. På lördagskvällen fick jag teckningsblödning och därefter började oregelbundna värkar som under natten övergick till regelbundna värkar, som kom ungefär var 5:e-4:e minut. Sov såklart ingenting då dessa värkar var såpass jobbiga att det inte gick att somna. Kontaktade förlossningen tre gånger och vid tredje samtalet vid 8.30-tiden igår fick vi komma in på kontroll.

Jag var 3 cm öppen och hade värkar och de velade mellan att skicka hem mig eller låta mig vara kvar då jag var på gränsen. Turligt nog så fick jag stanna kvar och jag är så tacksam för det då jag hade väldigt ont. Efter en väldigt lång dag med långt öppningsskede (mina bästa vänner är lustgas och epidural) och långt utdrivningsskede så föddes igårkväll en välmående liten kille :)

Nu är vi hemma och han ligger just nu och småsnuttar:) Underbart!!!

• Cykelstöld
    Berguven skrev 2021-01-11 15:47:36 följande:

"Liten" update:

Hade BF i fredags men ingen bebis tittade ut. På lördagskvällen fick jag teckningsblödning och därefter började oregelbundna värkar som under natten övergick till regelbundna värkar, som kom ungefär var 5:e-4:e minut. Sov såklart ingenting då dessa värkar var såpass jobbiga att det inte gick att somna. Kontaktade förlossningen tre gånger och vid tredje samtalet vid 8.30-tiden igår fick vi komma in på kontroll.

Jag var 3 cm öppen och hade värkar och de velade mellan att skicka hem mig eller låta mig vara kvar då jag var på gränsen. Turligt nog så fick jag stanna kvar och jag är så tacksam för det då jag hade väldigt ont. Efter en väldigt lång dag med långt öppningsskede (mina bästa vänner är lustgas och epidural) och långt utdrivningsskede så föddes igårkväll en välmående liten kille :)

Nu är vi hemma och han ligger just nu och småsnuttar:) Underbart!!!

Åååhh grattis! Så härligt att allt gick bra och ni redan är hemma, är inte lite avundsjuk just nu :) Vad roligt!
  • Utvandraren2

Hade bf 17/1, men lillebror föddes 5/1. Allt gick ju bara jättebra och tre dygn senare fick vi åka hem.

Födde tom utan smärtlindring! Vill slå ett slag för badkar, jag sa till bm att det inte var så viktigt, men badkarsrummet var ledigt, så hon tog det. Det var verkligen jättelättnad att gå ner i badet när det var som värst. Hann inte vara där särskilt länge, plötsligt kom krystvärkarna! Födde stående, min man höll om mig och stöttade mig. Helt fantastiskt bra, för då kunde jag borra in ansiktet i hans hals och hans lukt får mig alltid lugn. Men han erkände att det var riktigt tungt för han, för jag la all vikt på honom när värken kom. Fyra värkar, så var han ute!! Gick jättesnabbt!

Svar på tråden BF Januari 2021