BF Januari 2021
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
Tror jag läcker fostervatten, har droppat senaste timmen nu. Omöjligt att sova, vågar man hoppas något är på g?
Dock inga känsliga bröstvårtor, mina bröst har knappt ändrat storlek alls under graviditeten. Vilket de gjort på de förra. Kommer kanske efter förlossningen...
Ska du amma? Om det fungera alltså.
Men oj hur har det gått under morgonen här för dig ??
Nej mina bröst har inte vuxit en mm sen jag blev gravid. Blev bara hemskt öm igår runt vårtan å tyckte att färgen runt blev lite annorlunda. Vaknar vid fyra varje natt och har väldigt mycket menssmärtor då.
Ja om allt fungerar så vill jag amma :) å du ?
Det har fortsatt droppa, så ska in efter lunch och kolla om det är fostervatten...är genomskinlig, ingen lukt och känns som mens (utan blod).
Jag vill amma, men blev så pressad med första dottern att jag är väldigt tydlig med att jag inte vill ha någon press. Hon föddes tillväxthämmad och fick inte gå ner och jag fick inte lämna bb innan amningen fungerade. Vilket gjorde att det inte blev mysigt utan bara press och dessutom visade bb personalen fel teknik. Fel teknik för mig med stora bröst 75K, så jag fick mjölkstockning efter mjölkstockning tills jag fick hjälp av amningshjälpen. Dotter nummer 2 var det ingen press och var mycket mysigare stunder.
Så tar hjälp om det känns fel, det ska inte kännas fel för då är det fel!
Hjälp så nyfiken man blir, hör av dig när du varit inne :)
Tack så jättemycket för tipset ! Det ska jag ta med mig till amningen!
De sa att det var flyttningar, och att man kunde få så mycket "vattninga flyttningar" sista tiden innan förlossningen. Men skulle hålla koll så jag inte fick feber.
Fick i alla fall bekräftar att bebisen är fixerad och att jag har mycket sammadragningar som syns tydligt på ctg.
Vad skönt att du varit inne och tittat upp det hela! Känner du sammandragningarna eller syns de bara på Ctg?
Både kändes och syntes på TOKO (CTG).
Känns inte som det är många dagar kvar för dig :))
Hoppas inte det, fortsatt läcka vattninga flyttningar (suttit på toa i 30min och det bara droppar/rinner lite hela tiden).
Man blir tokig haha!
Hur har ditt dygn varit?
Verkar som att det börjar hända lite saker för folk, kul!
Igår+idag så har både jag och mannen noterat att min mage droppat avsevärt båda dagarna. Hon var inte fixerad senaste besöket men magen är så låg nu så jag tror nästan att hon måste ha gjort det, får se vad BM säger på måndag då jag är 38+0. Har även haft hemsk diarre denna vecka som blivit värre och värre, ska tydligen också kunna vara ett tecken kanske? Jag vågar inte hoppas eller tro att det är på gång, men kul att något verkar hända i alla fall