Anonym (LH) skrev 2020-07-20 08:58:42 följande:
Hej. Ansluter här. Beräknad till mitten av januari. Första barnet ! Har ett MA i bagaget sen i höstas.
Går snart in i v15. Känns som en jobbig period nu innan RUL i slutet på augusti, symptom som minskat och innan det börjar synas. Läser man i alla skrifter så ska man redan ha fått stora bröst, tjock mage och linea negra. Är det så för alla ? Jag har inget utav det . Berätta gärna om era erfarenheter för att lugna en orolig själ utan erfarenhet av graviditet.
Denna graviditeten har jag fått mage, men min första hade jag ingen mage alls ens när jag födde. Beror på vår moderkakan/barnet ligger och vikt etc
Första så kände jag bara av illamåendet som kom i v.12 annars hade jag inte trott jag var gravid. Andra fick jag lite lite mage, mådde illa från v3 till förlossning och hade kraftig foglossning.
Nu med trean har jag mer mage v.14 än jag hade som höggravid med 1an och 2an. Illamåendet och känner redan av foglossning.
Har inte haft LN på någon och mina första 2 var flickor, denna vet jag inte ännu.