Anonym (denna site fattar aldrig) skrev 2020-04-20 12:41:28 följande:
Alltid lika trevliga och ödmjuka Familjeliv......
Jag saknar möjligheten till undantagstillstånd och ministerstyre och det verkar som att regeringen håller med mig.
Ja, alltid lika trevliga och ödmjuka skribenter
Här finns inga som är skyldiga till någonting uselt, inga fula trynen visar sig, ingen härskarteknik används, ingen sexism förekommer och ingen är totalt inkompetent - utom alla andra andra då, som utmärker sig genom att inte ha rätt då de har fel
Anonym (denna site fattar aldrig) skrev 2020-04-19 13:59:03 följande:
Hänger kvar sen hans tid. Men även om jag har fel om det så har Sverige en usel grundlag.
Anonym (denna site fattar aldrig) skrev 2020-04-19 13:54:40 följande:
Feminismens fula tryne visar sig.
Anonym (denna site fattar aldrig) skrev 2020-04-19 12:20:26 följande:
Det märks att feminister gått på kurs och lärt sig härskartekniker. Läs ditt eget inlägg och fundera själv.
Anonym (denna site fattar aldrig) skrev 2020-04-19 11:36:37 följande:
Sexister är alltså normbrytare enligt dig. Okej.....
Anonym (denna site fattar aldrig) skrev 2020-04-19 11:14:53 följande:
Sverige har en usel grundlag som den totalt inkompetente Ingvar Carlsson utarbetade. Grundlagen har varken regler för undantagstillstånd eller utrymme för ministerstyre. Att Sverige inte har ministerstyre, och inte heller tjänstemannaansvar innebär att ingen någonsin har ansvar för nånting och resultatet är korruption efter årtionden av sossestyre.
En annan orsak är den extrema feminisering som skett hos den svenska delen av befolkningen och som innebär att man inte kan fatta tuffa beslut. Till exempel utvisa/deportera alla kriminella. Eller fatta tuffa beslut i denna situation.
Regering och riksdag håller som sagt på med en förändring för att ge dem utökade befogenheter under en begränsad tid. Så det blir nog som du önskar.