Inlägg från: Anonym (denna site fattar aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (denna site fattar aldrig)

Varför valde Sverige ett slappare regelverk kring corona?

Sverige har en usel grundlag som den totalt inkompetente Ingvar Carlsson utarbetade. Grundlagen har varken regler för undantagstillstånd eller utrymme för ministerstyre. Att Sverige inte har ministerstyre, och inte heller tjänstemannaansvar innebär att ingen någonsin har ansvar för nånting och resultatet är korruption efter årtionden av sossestyre.

En annan orsak är den extrema feminisering som skett hos den svenska delen av befolkningen och som innebär att man inte kan fatta tuffa beslut. Till exempel utvisa/deportera alla kriminella. Eller fatta tuffa beslut i denna situation.

Anonym (Anonym 666) skrev 2020-04-19 11:23:25 följande:

Det finns två typer av människor, normala människor och sexister. Vilken typ är du? Förresten, säg inget. Det märks på ditt inlägg vilken grupp du tillhör.

Sexister är alltså normbrytare enligt dig. Okej.....
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-04-19 11:39:35 följande:

Du verkar ha svårt med läsförståelse. Var det vad jag skrev eller? Förslagsvis kan du googla på vad sexism innebär.

Det märks att feminister gått på kurs och lärt sig härskartekniker. Läs ditt eget inlägg och fundera själv.
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-04-19 12:28:36 följande:

Var det din bästa replik det..? Ta en titt på dig själv istället och fundera på vad du tillför mänskligheten, egentligen.

Feminismens fula tryne visar sig.
    Anonym (Kunskapsimmunitet) skrev 2020-04-19 12:29:55 följande:

Nu tror jag inte att IC bidrog till att utforma krisberedskapen i grundlagen senast den utreddes och förändrades

www.regeringen.se/49bb8d/contentassets/0d28b02e5ee046a8b4549ac4eb9874af/krisberedskapen-i-grundlagen-sou-200861

Det är alltså mycket struntprat.

Hänger kvar sen hans tid. Men även om jag har fel om det så har Sverige en usel grundlag.
    Anonym (Kunskapsimmunitet) skrev 2020-04-19 14:35:32 följande:

Vad är det du saknar i grundlagen då..

Kanske vet du inte heller det?

Alltid lika trevliga och ödmjuka Familjeliv......

Jag saknar möjligheten till undantagstillstånd och ministerstyre och det verkar som att regeringen håller med mig.
Svar på tråden Varför valde Sverige ett slappare regelverk kring corona?