• Limarie

Läkare i Göteborg som skriver ut progesteron och tar kompletta tester vid upprepade missfall

Mitt tips är Lorensberg kvinnoklinik. Det är en landstingsansluten klinik med en läkare. Han är inte den mest kunniga men: han gör det mesta du ber honom om och detta gratis. Om du är bestämd och ger honom bra argument så gör han mycket. Jag har utan att tjata till mig till det fått en MR pga endometriosmisstanke. Nåt som saknar evidens och man ställer ingen diagnos med det. Men han bryr sig inte.

Han tog dessutom många prover (nu hade jag inga missfall men var ofrivillig barnlös). Sedan skulle man tom komma på flera uppföljningar och sedan ringer han eller skriva brevsvar. Och en så snäll undersköterska. Lätt att få tid!

En annan bra privatläkare med dock tidspress är Vasakliniken. Kostar runt 800kr ett besök. Han är kunnig och hjälper till med mycket!!! Bättre alternativ rent prismässigt än Sokolova men hon är kunnig! Men mycket dyrt.

Så prova Lorensberg först!

Annan alternativ är Qvinnolivet Kungsbacka. Också mycket bra! Delvis landstingsanslutrn och pricat. Mycket duktig läkare. Det hade jag också skrivit direkt. Lätt via 1177.

Embryodonation 2020 - BF 22/10
Svar på tråden Läkare i Göteborg som skriver ut progesteron och tar kompletta tester vid upprepade missfall