Läkare i Göteborg som skriver ut progesteron och tar kompletta tester vid upprepade missfall
Hej! Är i samma situation, är 35 år och fick precis vårt tredje missfall (hade just gått in i vecka 7 som tidigare MF) Gyn Sokolova i Göteborg hjälper till med Progesteron stöd, där verkar dom veta vikten av att kroppen behöver tillskott av hormonet för att kunna bibehålla en graviditet. I vårt fall fick vi missfall ändå, kanske jag behöver högre dos av hormonet(?) eller så ligger andra orsaker bakom :/
För att få ett hum om hur mitt Progesteron värde såg ut i kroppen gick jag på egen hand och tog ett blodprov på Werlabs i dag 22 i cykeln (detta var innan jag hade hittat Gyn Sokolova) Det visade att jag låg väldigt lågt men precis inom den godkända skalan. Jag känner till att man bör ta ett Lebrix prov via saliv för att få ett 100% resultat av ens Progesteron värde men eftersom det är mer omfattande gav ju blodprovet ett hum om nivåerna iaf.
Jag vet inte än om Gyn Sokolova genomför mer grundliga missfallsutredningar än vanliga vården men vill försöka ta reda på det. Kan vara svårt att nå dom på telefon dock.