• isabellame

Läkare i Göteborg som skriver ut progesteron och tar kompletta tester vid upprepade missfall

Har precis startat missfallsutredning efter tre missfall men har upptäckt att gynekologerna (har träffat tre hittills) är motvilliga till att skriva ut/använda sig av progesteron vid upprepade missfall. Varit på Göteborgs kvinnoklinik. De menar brist på bevis i studier. Vill se om någon kan tipsa om bra gynekolog som är villig att skriva ut progesteron vid upprepade missfall? Även tips på bra gynekolog som tar fler tester än ?de andra? (TNF alfavärde, progesteron...) välkomnas!

Det är så sjukt frustrerande man ska behöva leta sig blodig efter gynekolog

• Svar på tråden Läkare i Göteborg som skriver ut progesteron och tar kompletta tester vid upprepade missfall
  • isabellame

Är också 35 (ska fylla 36 i sommar) och fastän gynekologerna säger jag inte borde känna mig stressad så blir man ju det ändå. 

Progestron blodprov har jag också sett via Werlabs och Blodkollen men TNF alfa verkar inte gå att beställa på egen hand om man inte bor i Stockholm och kan ta detta på Karolinska (det enda stället som erbjuds tydligen). 

Men tack för tipset om Soklova angående att skriva ut progesteron! Ska ringa med dem till veckan och höra. 

Jag återkommer om jag får tag i någon i Göteborg eller närheten som tar TNF alfa och andra blodprov

Svar på tråden Läkare i Göteborg som skriver ut progesteron och tar kompletta tester vid upprepade missfall