Inlägg från: Anonym (Jävla Svea Ekonomi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jävla Svea Ekonomi)

SMS Park SKAM!!!

Surt som fan. Min 85-åriga mamma råkade ut för samma sak då Svea Ekonomis faktura (för apoteketsvaror) kom fram för sent. De hotade dessutom med inkasso redan på dagen då det fick stöd för lagen, men "glömde" räkna av minst en dag för postgången.

Skitfirmor.

Sandrasöt88 skrev 2020-04-15 19:38:47 följande:

Det åligger som sagt dig själv att ha koll. Varför du ens vill ha pappersfakturor såhär 2020 är för mig helt jävla makalöst.

Har man medicin via hemtjänsten går det inte att betala på annat sätt. Jag försökte fixa autogiro åt min mamma, men det går inte!!!

Nästan som man skulle kunna tro att det är planerat att få många med påminnelser och inkasso... 
    Sandrasöt88 skrev 2020-04-15 19:59:08 följande:
    Har full förståelse för att din gamla mamma inte har tillgång till Internet.
    Min mamma har kört internet i 25 år och har haft autogiro på det mesta i över 10 år. Men apoteksräkningen som går via Svea Ekonomi går inte att få på autogiro eller elektroniskt, utan bara som pappersfaktura med posten.

Och när sedan posten slarvar så slår Svea Ekonomi till så hårt lagen tillåter (och lite till).

Uselt att behandla de äldre på det sättet.
Svar på tråden SMS Park SKAM!!!