Jag känner skuldkänslor och dålig samvete att jag drog för tidigt
En kompis ringde mig för att fråga om jag kunde ställa upp och hjälpa honom med en vägg. Jag tackade ja.
Jag skulle skrubba utomhus väggen och jag tyckte det var givande egentligen. Misstaget tror jag var när jag fick för mycket rast. Han och hans fru hade ordnat fika, lunch och mer fika.
Mitt misstag var nog att råka ta för mycket rast, kände jag efteråt.
För den sista fikat fick mig att känna hur trött jag vart. Bättre att fysiskt anstränga sig så kroppen inte hinner känna av/vila. Utan bästa är nog att köra på medan man har energi.
Jag blev så slut i kroppen kände jag. Till er som inte vet: Kroppen brukar ibland ställa om sig till vilande när man vilar mycket och dessutom har ansträngt sig hårt innan rasten.
Jag sa till honom att jag kan fortsätta med detta nästa dag, utan att tänka på att det är Påsk. Då vill man kanske helst vara med sin familj. Jag som ensam person, tänkte inte alls på det.
Efter fikat så sa jag till honom att jag kunde ta lite längre rast eller köra på nästa dag.
Han sa att det blir bäst att ta det nästa dag för att om jag skulle ta längre rast så skulle det bli kallare.
Jag fick inga skuldkänslor eller dålig samvete när jag kom hem. Jag tyckte det var helt okej att tala om att man kände sig trött. Efter att fått många rekomendationer från olika håll att jag är alla till lags och för snäll. Och att jag bör säga ifrån någon gång.
Jag tycker inte jag är för snäll egentligen, men att fått höra den kritiken så många gånger så börjar man ta åt sig. Kanske däröfr som jag inte fick dålig samevte ifrån början.
Men nästa dag ringde han upp och sa att hans fru har blivit förkyld.
Därefter har jag inte hört något ifrån honom och jag började få skuldkänslor, skam och dålig samvete redan nästa dag. Jag har länge velat skicka PM till honom och be om ursäkt men inte vågat.
Jag skall kanske höra av mig till honom idag och fråga hur det går med väggen och om han vill ha hjälp. Men jag mår så dålig för min insats.
Jag jobbade kanske från 10:00 till 16:00. Bara om jag kunde spola tillbaks tiden.