Inlägg från: Anonym (ace) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ace)

Grannen stänger sin hund ute

Jättebra att du anmält!
    Om du har kontakt med andra grannar kanske du kan be dem också anmäla?

Om du går utanför deras port brukar det stå på något plakat antingen utanför porten eller om det går att se i trapphuset där det oftast finns en anslagstavla vem som är värd, alt namnet på brf. . Du kan också söka på gatuadressen på hitta/eniro/etc och kanske få fram grannen under. De måste ju vara rasande över att ha en hundtoalett ovanför sin balkong!

• Anonym (ace)

Förresten, går det att kopla in soc? Det handlar ju om en sanitär olägenhet och det borde bosociala vara involverade i.

• Anonym (ace)
    Tow2Mater skrev 2020-04-14 19:10:06 följande:
    Din hobby verkar vara att spionera på din granne.

Hur vet du de inte går ut?
    Ja precis, När du ser att ett djur eller barn far illa så se för allt i världen till att inte agera! Det är alltid det bättre alternativet att skita i vilket och hoppas att den som uppenbarligen lider kanske inte gör det ändå, än att visa lite civilkurage och medmänsklighet.

(Jag är ironisk om de nu skulle gå dig förbi.)
  • Anonym (ace)
    Tow2Mater skrev 2020-04-16 22:18:31 följande:
    Hon har inte "råkat" notera lådan tidigare, trots hennes konstanta spionerande, tycker det är rätt anmärkningsvärt.
    Även om nu TS enligt din definition "spionerar" på grannen, gör det att hunden far mer eller mindre illa? Det är betydligt mer anmärkningsvärt att du går på TS. Men det kanske är så att du själv brukar vanvårda dina djur och finner det obehagligt att andra skulle komma sig för att anmäla dig. Då kan jag förstå din reaktion. Annars är den bara konstig och malplacerad.
  • Anonym (ace)
    LilaSvan skrev 2020-04-16 09:00:05 följande:
    Idag noterade jag att hunden har en låda. Så kan man väl inte göra, det är ju inte en katt? Den måste ju få gå ut, men detta gör väl att de slipper de sanitära problemet...
    Om de inte rensar lådan regelbundet så är det nog fortfarande en sanitär olägenhet, utan att gå närmare in på lådans storlek, materialet i lådan osv.  Dessutom så gräver inte hundar ner sin avföring så som katter, så doften borde ju sprida sig.
Svar på tråden Grannen stänger sin hund ute