Grannen stänger sin hund ute
Jag bor i en lägenhet. I huset mitt emot på andra sidan gården, högst upp, bor ett par med sin hund, av vad jag kan se en Siberian eller Alaska husky. De har en balkong på kanske 2m 1 m max och utan tak, inte för att storleken spelar så stor roll, på balkongen står en stol.
Det kommer ju låta som att min hobby är att spionera på min granne, så är det inte, utan detta är någonting jag har noterat från mitt köksfönster varje gång jag lagar mat.
Jag har senaste tiden noterat att den där hunden sitter där ute på stolen, flera gånger om dagen. Detta har pågått i säkert flera månader men till en början tog jag ingen notis, jag tänkte att de helt enkelt hade dörren öppen och lät hunden sitta där. Sedan såg jag att dörren är stängd, återigen var min tanke att de kanske gjorde någonting och inte kunde ha hunden där, tex tapetserade eller någonting?
Men somsagt nu senaste tiden har jag noterat att den där hunden är utestängd och är det OFTA, den uträttar sina behov på balkongen, när den är färdig blir den insläppt, oftast är den utstängd 30-60 min, den går fram och tillbaka, ligger uppgivet ner eller sitter på stolen, krafsar på dörren .. Det är tillochmed så att ägarna öppnar dörren för att se om hunden är färdig och sen stänger igen om så inte är fallet. Jag ser hunden där ute så ofta att jag börjar fundera på om de går ut med hunden över huvudtaget?! Detta är oavsett väder och tid på dygnet.
Jag har gjort en orosanmälan, för jag tycker iaf att det här verkar helt fel. Hur lång tid tar sånt här innan de gör någonting för de någonting alls? Eller överreagerar jag? Vilket jag verkligen inte hoppas att ni anser. Stackars hund.