Blir glad höra nån dom har samma. Man kan inte tro det är sant att musklerna kan göra det här. Fick du göra röntgen? Jag kan än idag tänka ?tänk? om det är en hjärntumör ändå...,
Som du säger allt var mycket värre i början när jag nojade mig galen över det.
Jag har precis som du hittat ömma punkter som känns exakt upp i pannan och mest över höger ögonbryn. Tränar nu bröstryggen då det kan komma därifrån. Ömmar alltid nästan bränner liksom i kappmuskeln och i pannan samtidigt.
Hur länge tror du man får träna? Just nu är jag mer öm känner jag. Men det kanske man blir i början?
Caroowliine skrev 2020-04-15 21:17:22 följande:
Ja jag har haft spänd nackmuskulatur länge och de besvär jag skrivit. Jag har, precis som du, varit orolig över hjärntumör och nojat sönder mig över det = stress = höjer skuldror/omedveten "redo att fly" beteende och ansträngd andning - vilket än mer tvingar in andra nackmuskler som blir spända. Med andra ord.. En ond cirkel ???? Får fortfarande rejäl spänningshuvudvärk när jag arbetar med höjda skuldror eller nacken framåt för länge.
Mycket för mig släppte faktiskt när jag kunde släppa att de inte va någon tumör, utan att de va musklerna. När jag tröck på vissa ställen på sternocleidomastoideus så kändes det exakt där jag hade ont mm.
Bara kämpa på, försök slappna av, träna. Tids nog blir det bättre