Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Abort v 21+3

Anonym (Tjej) skrev 2020-04-08 22:53:44 följande:

Det är inte svårt få godkänt på en sen abort. Jag vet en som fick det trots att hon hade bra ekonomi ordnat liv etc men hon visste inte vem av 2 som var pappan då hon varit otrogen (bägge 2 var normala personer med ordnat liv) så hon skrev i ansökan att det kanske var bäst med abort men att hon var osäker på det. Och hon fick godkänt av socialstyrelsen!! (Sen gjorde hon inte aborten ändå men ändå helt galet!) Hon var typ 3 dagar från gränsen då man inte längre kan få godkänt...

Ja, sådan historier hör man ibland, men naturligtvis kan ingen verifiera det.

Är väl samma människor som tror att alla på soc är elaka och tar barn från bra föräldrar...
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Tjej) skrev 2020-04-08 22:59:17 följande:
    Det gäller min syster så jag kan verifiera. Hennes kurator på kvinnokliniken som skickade in ansökan blev också förvånad att den gick igenom.
    Fast din verifiering betyder ju ingenting i detta sammanhanget, eftersom du inte kan bevisa det för någon.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Bm) skrev 2020-04-08 23:06:52 följande:
    Det är en rätt vanlig föreställning att folk tror att det endast är foster med missbildningar som aborteras sent. Så är inte fallet.

Sena aborter görs av skäl som ts samt ibland vid hävdad svår psykisk ohälsa, suicidtankar mm mm vilket såklart också ofta stämmer.

Vill man inte föda ett barn kan man ganska lätt få igenom en abort i v 21+. Allt beror på vad som skrivs i ansökan. Tror du inte på det så rekommenderar jag dig att ta anställning på vilken gynavdelning som helst så får du se det med egna ögon.
    På vilken gynavdelning som helst? Så du tror alltså att det görs så många aborter i sista tillåtna veckan, att alla gynavdelningar har stött på detta?

Detta är sådant som abortmotståndare sprider ut. Jag har aldrig sett ett trovärdigt bevis på att detta händer. Bara anonyma människor som hävdar det. Ibland tar de ett nick som antyder att de skulle ha insyn.
Svar på tråden Abort v 21+3