Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Har jag blivit en rasist? Ställde upp som volontär för Härbärget för EU-Medborgare.

@TS: Nej, klart du inte är rasist bara för du blir arg och ledsen över bli behandlad som skit av människor du försökt va sjysst och omtänksam mot. Själv hade jag ruttnat totalt på dom där typerna och bett dom dra om dom ville ha pengar av mig efter att först ha behandlat mig illa. Jävla idioter är va dom är och du förtjänar inte bemötas på det där sättet.

Är själv svart btw med erfarenhet av rasism men jag kan verkligen inte se att du skulle va rasist.

• flygrl
    Anonym (.) skrev 2020-04-07 06:14:41 följande:

Tack för att du tycker att jag inte verkar rasist!

Det var inte ens krav att man skulle deras språk. Det bara ''vart'' så kan man säga. Av ren slump. Att blivit mobbad för att jag inte kunde tala deras språk fullt riktigt kändes så elakt, dumt och orimligt på alla plan!

Det är klart jag ser skillnad på rasism som riktas mot alla i en viss etnicitet oberoende av sina handlingar och en person som försöker stödja människor, får skit tillbaka och då reagerar med sorg och ilska. Rasism är nåt allvarligt och ska därför inte missbrukas som begrepp så det till slut förlorar sin betydelse utan användas med urskiljning.

Dom borde ju ha uppskattat och sett fördelen i att du hjälpligt kunde deras språk. Det va ju en bonus utöver din vilja att bistå dom. Att dom behandlade dig illa visar dom är idioter som inte förtjänar att behandlas med respekt och omtanke. Fuck ?em!

F.ö. hittar mobbare alltid nåt att slå ner på. Hos dig va det tydligen att du lite grann kunde deras språk. Finns ingen logik i det här utan bara total idioti. Fuck ?em en gång till!

Försök att inte ta åt dig utan gå vidare och ägna dig åt nåt mer meningsfullt som ger dig själv glädje.
Svar på tråden Har jag blivit en rasist? Ställde upp som volontär för Härbärget för EU-Medborgare.