Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Regeringen vill ta ett steg mot diktatur

De förväntade reaktionerna från de som känner sig träffade

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-14 22:04:45 följande:
    Ännu en som inte passar in i etablissemangets föreställning om hur en jude skall vara.
    Det är mycket och många som inte passar etablissemanget och etablissemanget kräver då, utan att skämmas, att dessa röster inta ska få höras.

Ramberg, Boisen, Strandhäll ...

Samma överklass allihop.
  • Flash Gordon

Vilket skulle bevisas

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-15 10:17:36 följande:
    Chang Frick har polskt-judisk och romsk bakgrund, ticking all boxes för de som nazisterna utrotade, Annika Strandhäll twittrar och insinuerar att Chang tillhör nazismen. Can?t make this shit up?

En jude i deras föreställningsvärld är som Henry ascher eller dror feiler.

Fler judar som inte passar in i deras värld är förutom jag själv, Aron Flam och Ilan Sade.
    Flash Gordon skrev 2021-09-15 09:51:37 följande:

Det är mycket och många som inte passar etablissemanget och etablissemanget kräver då, utan att skämmas, att dessa röster inta ska få höras.

Ramberg, Boisen, Strandhäll ...

Samma överklass allihop.

Och sedan går de till högljutt anfall när detta påpekas
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2021-09-09 22:33:26 följande:
    SSU följer upp på moderpartiets agerande.

" target="_blank">

Styrelseledamot för SSU i Skåne försöker maskerad att med megafon sabotera ett öppet möte som journalisten Joakim Lamotte håller i Lund med anledning av kravallerna där.

Man lär sig de anti-demokratiska metoderna tidigt inom Socialdemokratin.
    Miljöpartisterna vill inte vara sämre. Gruppledaren i Lund hyllar denna SSU:are och kallar journalisten Lamotte för "rasist" och "högerextremist".

twitter.com/RebeccaWUvell/status/1438029624546455554

Som en person svara i hans kommentarsfält: Vad har du emot demokrati?

Chang och Lamotte - två journalister som inte faller makten och dess nätkrigare på läppen.
  • Flash Gordon

Fd Twitter-minister Strandhäll (numer riksdagsledamot och ordf S-kvinnorna, Stockholm) har förstås samma nedlåtande attityd mot journalisten Joakim Lamotte som mot journalisten Chang Frick

www.instagram.com/p/CSJPg3FKENp/

När vänstern attackerar journalister ...

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-09-16 20:38:25 följande:
    De ((S)trollen) försökte samma sak på ett annat forum (Flashback) men där fick de ett minst sagt mediokert genomslag. Tror de lade ner den satsningen och nöjde sig med att brunsmeta hela forumet. Inklusive mat och litteraturdelen.
    Eftersom det finns en fungerande moderering på FB.

Här får de (och deras svans) hållas och vi kan med all säkerhet förvänta oss förstärkningar med nyreggade nick som hyllar Socialdemokraterna och försöker "brunsmeta" oppositionen som kommer in strax innan valet när väl SSU och andra inblandade partiorganisationer kommer igång.
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-09-16 22:00:35 följande:
    Om man läser vad som faktiskt skrivs så passar nog inga judar in i deras värld.
    Nä, dels gamla synder (Marx). Dels nya synder (Israelhatet). Det leder dem snett.
  • Flash Gordon

twitter.com/HBRiksforbund/status/1437666364471271424

skratta gärna över hur strandhäll och co sätter lakritspipan i halsen över att den otvättade pöbeln, personifierad av chang, får komma till tals men reflektera gärna även över hur detta speglar kläggets syn på public service, dess uppgift, och varför de vill grundlagsskydda det

• Flash Gordon
    "tyck vad du vill om chang, men åsikterna han förmedlade i programmet delas i hög grad av just den grupp väljare som sossarna förlorat, främst till sd. och det är exakt den von oben-attityd som strandhäll signalerar som fått hederliga sossar att leta efter andra alternativ"
Svar på tråden Regeringen vill ta ett steg mot diktatur