Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Regeringen vill ta ett steg mot diktatur

Padirac skrev 2020-05-24 15:45:24 följande:
    Så sant,  det finns ingenting i tråden som motbevisar den tesen ..
    Jag tycker det finns mycket i tråden - och en hel del i andra trådar - som talar för att det snarare handlar om fattningsförmåga än ohederlighet.

Advokatsamfundet kritiserade ju regeringens förslag och när hjärnkontorets kugghjul är osynkade kan den kritiken anges som ett exempel på att regeringen vill ta ett steg mot diktatur utan att man för den skull är ohederlig.

Bara lite osynkad med verklighetenSkrattande
  • FDFMGA
    Nimzay skrev 2020-05-26 10:18:29 följande:
    Detta handlar inte om nån slags abstinensbesvär, utan snarare om att ha fått FÖR MYCKET av något, dvs för mycket av REGERINGEN...!!Skrikandes

Och inte speciellt konstigt hursomhelst, att det står en upp i halsen att ha en sån förskräcklig regering...O-':
    Visst kan man vara kritisk mot regeringen men om man tutar om att regringen vill ta ett steg mot diktatur så får man ju bara medhåll av andra som vinglar omkring i diket.

Det finns ju till och med sverigedemokrater som klarar av att hålla sig på vägen - även om påfallande många, åtminstone på nätet, traskar omkring i diket och upprörs över att folk kör på vägen.

Alltså, det är skillnad på kritik och på dikestutande. man kan som Advokatsamfundet tycka att regeringen förslag var ogenomtänkt och i stort en överreaktion, man kan nog till och med anse att regeringen vill visa att man har handlingskraft i stället för att agera med handlingskraft - men tror man att regeringen vill ta ett steg mot diktatur så påstår man att det är de som kör på vägen som kör fel medan man själv kravlar omkring i diket.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2020-05-28 00:26:35 följande:

Det är du som måste ta det från början. Självklart måste man se på effekterna av pandemin under en längre tidsperiod. Jag utgår från den tid som förflutit sedan pandemin startade medan du fokuserar på de senaste dagarna..

Experterna pratar redan om att Europa kommer drabbas av en andra Coronavåg till hösten som kan följas av ännu fler. Först om några år kommer det vara meningsfullt att jämföra dödsfall i Covid-19 mellan länderna.  Eftersom länder räknar dödsfall på olika sätt och eftersom det finns stora mörkertal i statistiken så kommer skillnader i total dödsfallsstatistik mot tidigare år ge mer korrekt data än antal dödsfall i Covid-19 som enskilda länder rapporterat om nu under pandemin.

Efter vad jag har hört så planerar navelluddshögern att anordna en digital demonstration där regeringen uppmanas att studera framgångsrika strategier i länder som bara har en tusendel av Sveriges dödlighet i covid-19. Gambia, Tanzania, Libyen, Syrien och Myanmar är exempel på de länder navelluddshögern framhåller som goda exempel.

Att demonstrationen ska vara digital beror förmodligen på att det skulle se lite futtigt ut med bara en deltagare - medan varje enskilt navelludd kan framstå som en enskild individ i den digitala varianten.

Att få något att framstå som att folket trycker på brukar lätta på trycket i den kretsen.
  • FDFMGA
    Anonym (Den gode) skrev 2020-05-28 20:14:53 följande:
    Jag vill vara med. Har du en länk?
    Notera gärna hur upprörd navelpetaren var över att hen inte kunde skapa multipla konton på FL. Själv tyckte jag att det var ovanligt lugnt här på FL under den korta tid det inte gick att trolla här via VPN-konton.

"Om ingen här på FB har mer kunskap än judarna/kommunisterna på FL så ger jag upp hoppet om mänskligheten"

https://www.flashback.org/t1820754

• FDFMGA
    nihka skrev 2020-06-15 00:07:03 följande:
    Nej, det finns situationer som är såpass allvarliga att man vill kunna agera på stört. Vi kan på demokratisk väg komma överens om det.
    Det har ju inte varit någon omröstning på FL om det var rätt av riksdagen att tillfälligt ge regeringen mer makt.

Förmodligen är det därför hen anser att ett riksdagsbeslut är odemokratiskt.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2020-06-15 21:42:38 följande:
    Ja, det kanske är det som är problemet att det inte är sanktionerat på FL
    Förmodligen 

Sanktionerat av riksdagen är det ju iallafall.
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2020-06-16 22:22:09 följande:
    Om man på demokratisk väg väljer att avskaffa demokratin så är det så det är. Det innebär inte att jag delar antidemokraternas förtjusning över demokratins död.
    Aha, demokratin är död.

Och endast några av Familjelivs messt skarpsynta observatörer är medvetna om detta tragiska faktum.Skrattande
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2021-01-10 23:51:10 följande:
    Skulle du kunna ta om det där när du inte har nallat på en vuxenfestis.
    Aha, du menar att Padirac var full eftersom han ifrågasätter din forskning som visar att regeringen vill införa diktatur.

Hmm, det finns något gulligt med FL:s högeryttrar såtillvida att deras forskningsresultat är så absurda att de inte förargar utan i stället roar.

Lycka till mer en fortsatta forskningen kring regeringens försök att införa diktatur. Personligen tycker jag att den nästan slår SD-tjejen som startade en tråd och berättade att hennes pappa som ska få nobelpris i tåg också röstar på SD.

SpjutspetsforskningSkrattande
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-04-15 21:17:09 följande:
    Lagen är alltså temporär Spöke
    Tydligen. Först ett steg mot diktatur och därefter ett steg bort från diktatur.Tomte
Svar på tråden Regeringen vill ta ett steg mot diktatur