Regeringen vill ta ett steg mot diktatur
Det enda man kan tillägga är möjligen att det var oppositionen som drev på för att Riksdagen skulle ha vetorätt i efterhand vad gäller regeringens beslut enligt den tillfälliga lagen.
Det du just nu skrev kunde ha resulterat i böter eller fängelse om du bott i Ungern och om din kritik hade varit riktad mot den ungerska regeringen. Men det är väl inget som ni högernationalister bryr er om..
De (regimen i ungern) står för hur galna de är då alltså med andra ord...?
till skillnad mot Sveriges vidriga regering som i smyg fifflar med planer på hur de ska få igenom sina lömska viljor
Jag tror att alla är överens om varje regeringen, oavsett vem som leder den, bör ha mandat att fatta beslut för att begränsa effekterna av en pandemi (för det är det som saken handlar om).
Jag anser samtidigt att det är trist att du insinuerar att advokatsamfundet och statsvetare skulle vara av uppfattningen att Regeringen skulle vilja ta ett steg mot diktatur något som alltså inte är sant men den typen av lögner slår nog mest tillbaka mot dig själv..
omni.se/kritiserade-nodlaget-i-ungern-avbryts-i-juni/a/wP1kpM
Kritiserade nödläget i Ungern avbryts i juni
Regeringen i Ungern avser att avbryta det nationella nödläget i landet den 20 juni, skriver justitieminister Judit Varga på Facebook. Ett lagförslag om att avsluta regeringens utökade maktbefogenheter förbereds av regeringen.
När premiärminister Viktor Orbán fick rätt att styra med dekret utan att gå via parlamentet sattes inget slutdatum, vilket ledde till skarp kritik, främst från internationellt håll och andra EU-länder.
Vad som är märkligt är hur vänstern försvarar en regering som tar ett litet steg mot diktatur.
Kan bero på att vänsteranhängare litar på sin egen vänsterregering.
Kan också bero på att vänsteranhängare litar på sin regering.
Vad har Sverige hittills vunnit på att ta ett steg mot diktatur? Misslyckandet att hantera pandemin är ett faktum.
"Ett steg mot" inte "på väg mot".
Återigen. Vad har Sverige vunnit på detta spektakel? Nu över 4000 döda.
Nej det är inte en korkad jämförelse däremot tycker jag att ditt påstående är rätt korkat. Covid-19 statistik från länder som Brasilien, Italien och Storbritannien är inte tillförlitlig (det har visat sig att det finns mycket stora mörkertal i dessa länder kopplat till dödsfall i Covid-19) och därför är jämförelser mellan länder gällande dödsfall i Covid-10 rätt meningslös.
Det är ju du/Aftonbladet som refererar till en peak och jag antar att du nu känner dig lite korkad.
Det jag refererar till är den totala dödligheten i Covid-19 per land sedan årsskiftet och den listan toppar inte Sverige.
Det är du som måste ta det från början. Självklart måste man se på effekterna av pandemin under en längre tidsperiod. Jag utgår från den tid som förflutit sedan pandemin startade medan du fokuserar på de senaste dagarna..
Experterna pratar redan om att Europa kommer drabbas av en andra Coronavåg till hösten som kan följas av ännu fler. Först om några år kommer det vara meningsfullt att jämföra dödsfall i Covid-19 mellan länderna. Eftersom länder räknar dödsfall på olika sätt och eftersom det finns stora mörkertal i statistiken så kommer skillnader i total dödsfallsstatistik mot tidigare år ge mer korrekt data än antal dödsfall i Covid-19 som enskilda länder rapporterat om nu under pandemin.